Sign in   |  Join   |  Help

Bedieningspaneel BS3200 defect?

rated by 0 users
Not Answered This post has 0 verified answers | 3 Replies | 1 Follower

Xantho
Not Ranked
2 Posts
Bronze Member
Xantho posted on Sat, May 2 2020 11:37 PM

Hallo iedereen,

Sinds een jaar aangestoken door het B&O virus en nog geen moment spijt gehad, inmiddels al een fijne collectie “vintage” modellen weten op te bouwen 😎

Ik heb in het afgelopen jaar veel nuttige info via dit forum verkregen; dank voor alle enthousiaste forummers!

Nu ben ik sinds kort in het “gelukkige” bezit van een BS 3200 met een probleem dat ik, na lang zoeken op diverse fora, verder nog niet ben tegengekomen. De 3200 reageert enkel op de Beo4; het bedieningspaneel op de 3200 lijkt niet te werken. Enkel de toetsen AUX, 3 en 4 werken.

De tuner, AUX en hdd etc. werken naar behoren maar het is niet mogelijk om een CD te laden aangezien de LOAD knop ook niet werkt... Ik heb de BS overigens overgenomen van de eerste eigenaar welke deze altijd stand alone icm BL 2500’s heeft gebruikt.

Wie o wie herkent dit probleem en weet wellicht een oplossing?

All Replies

ipaul
Top 200 Contributor
422 Posts
Founder
ipaul replied on Sun, May 3 2020 12:43 AM

Het probleem zit ongetwijfeld in het kontaktfolie matje achter de toetsen.

Dit is te repareren met een kitje (van B&O) en montage is geen werkje als je er geen ervaring mee hebt want je hebt in no time onherstelbare schade aan het frontpaneel.

De CD kun je wel testen: de clamper kun je voorzichtig een stukje omhoog trekken om er een cd in te doen /uit te halen.

Xantho
Not Ranked
2 Posts
Bronze Member

Bedankt voor je reactie iPaul! Is dit een specifiek BS3200 probleem naar jouw idee? Ik heb nl al diverse 2500’s en Ouvertures gezien/gehad die deze problematiek niet vertoonden. 

En hoe kan ik aan zo’n vervangend setje komen? En/of iemand die deze vervanging naar behoren kan uitvoeren?

ipaul
Top 200 Contributor
422 Posts
Founder
ipaul replied on Sun, May 3 2020 8:45 PM

Het komt voor bij alle glasdeursets, niet vaak maar het komt wel zodanig voor dat ze er toch een vervang-kitje voor hebben bedacht :)

In principe kan iedere dealer het leveren maar willen is een ander ding.

Iemand die het kan vervangen, ik ken er 3 hier: Beobuddy (midden NL), Blackrix (noord-oost NL) en ik (midden NL).

Het is niet een langdurig project maar wel een precies klusje.

We zijn allemaal via PM hier te bereiken.

Page 1 of 1 (4 items) | RSS
Beoworld Security Certificate

SSL