Sign in   |  Join   |  Help

beosound 9000 aansluiten op sony versterker

rated by 0 users
Not Answered This post has 0 verified answers | 21 Replies | 1 Follower

bonsai
Not Ranked
11 Posts
Bronze Member
bonsai posted on Thu, Apr 2 2020 8:15 AM

Dag, ik heb een Beosound 9000. Ik wil deze aansluiten op een Sony versterker. Deze versterker beschikt over een Line IN. Deze Line In heeft 2 aansluitklemmen (L + R). Mijn vraag : Moet ik de Luidsprekeruitgangen van mijn Beosound met de Line In van de versterker verbinden ? Indien zo, bestaat daar dan een speciale kabel voor want je hebt 2 x een 8 pin stekker naar een volledige andere ingang. Indien zo een kabel bestaat, hoe wordt die dan in vaktermen genoemd. Nog 1 vraag, de Beosound staat in een aparte ruimte, de kabel naar de versterker zou 15 meter moeten zijn, zit daar een signaalverlies op, of zou dit nog moeten werken ? Heel vriendelijk bedankt, Henk

All Replies

bonsai
Not Ranked
11 Posts
Bronze Member
bonsai replied on Sun, Apr 12 2020 8:35 AM

Oei, dat was dus fout ! Nu, ik heb de DIN stekker nu in een Luidsprekeraansluiting gestoken, nog steeds niets …. Ik heb alle 2 de luidsprekeruitgangen geprobeerd. Niets. Kan je mij zeggen welke pinnen van de Din stekker naar de tulpen moeten gaan, dan kan ik dit controleren als daar geen fout in zit.

In ieder geval van harte bedankt

Carolpa
Top 75 Contributor
1,104 Posts
Bronze Member
Carolpa replied on Sun, Apr 12 2020 11:50 AM

bonsai:
Oei, dat was dus fout ! Nu, ik heb de DIN stekker nu in een Luidsprekeraansluiting gestoken, nog steeds niets …. Ik heb alle 2 de luidsprekeruitgangen geprobeerd. Niets. Kan je mij zeggen welke pinnen van de Din stekker naar de tulpen moeten gaan, dan kan ik dit controleren als daar geen fout in zit.

In ieder geval van harte bedankt

Volgens mij moeten pin 2,3 & 5 aangesloten zijn.

Je moet de kabel in de link hebben.

https://soundsheavenly.com/bang-olufsen/110-329-5-pin-din-to-twin-rca-powerlink-compatible-to-non-bo-hifi-amplifier-receiver-etc-din-to-twin-phono.html#/2-length-1m

Ik denk dat je net de kabel hebt, om een NIET B&o cd/a.tape/of iets dergelijks aan te sluiten op een B&o systeem, om daarop af te spelen. Dus ook net andersom!

bonsai
Not Ranked
11 Posts
Bronze Member
bonsai replied on Sun, Apr 26 2020 7:27 AM

Hallo, ik heb de aangegeven kabel ontvangen . Werkt perfect !!!!!! Heel vriendelijk bedankt !

Carolpa
Top 75 Contributor
1,104 Posts
Bronze Member

bonsai:
Hallo, ik heb de aangegeven kabel ontvangen . Werkt perfect !!!!!! Heel vriendelijk bedankt !
Yes - thumbs up

ipaul
Top 200 Contributor
422 Posts
Founder
ipaul replied on Sun, May 3 2020 12:48 AM

Met een kabel van Steve gaat het wel maar een (natuurlijk veel goedkopere) generieke verloopkabel niet want de 9000 heeft een circuitje op de PL aansluiting zitten wat detecteert of er een speaker aan zit.

De Steve-kabel heeft daar iets voor ingebouwd (weerstandjes, verwacht ik) wat de 9000 laat reageren alsof er B&O actieve boxen aan hangen.

bonsai
Not Ranked
11 Posts
Bronze Member

Dat heb ik tot schade en schande ondervonden ….. Een beetje te gierig geweest....

Wel eventjes vermelden : bij de kabel van Steve kan je ook een soort connector kopen, deze moet je aansluiten op de andere PL - poort. Als je dat doet heb je ook een perfect werkende afstandsbediening. Als je de tweede PL poort niet aansluit, werkt de afstandsbediening niet, maar wel de Beosound.

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
3,791 Posts
Founder

De A.Aux heeft zowel Audio uit- als Audio ingangen. Deze heeft de voorkeur omdat deze een constant Line niveau van audio doorgeeft.

De dummy plug heb je nodig om de infrarood te laten werken. De BS9000 denkt dan idd dan dat er een luidspreker(s) is aangesloten. Zonder de dummy plug en het zelf in optie 1 zetten is maar een tijdelijke oplossing, want de BS9000 zal toch steeds opnieuw detecteren dat er geen luidspreker is aangesloten.

Behalve dat er in optie 0 geen audio op de powerlink uitgestuurd wordt, zal de toonregeling op het toetsenbord ook niet werken.

Page 2 of 2 (22 items) < Previous 1 2 | RSS
Beoworld Security Certificate

SSL