Sign in   |  Join   |  Help

Nl/ml converter OR Essence to control Beomaster 6500 with 1611 Mcl/ML concerter

rated by 0 users
Not Answered This post has 0 verified answers | 3 Replies | 1 Follower

Simon
Not Ranked
Denmark
1 Posts
Bronze Member
Simon posted on Fri, Sep 20 2019 8:56 AM

Hi

I wonder if Nl/ml can control the beomaster function via. The app? I mean - send ir signals to beomaster6500 to change “channels” on beomaster. Or alternatively via a remote? How to set this up? Any manuals? 

i want to listrn to cd, netradio, and turntable. Any suggestions - and can anyone please explain difference between Nl/ml converter and essence? 

My setup:

Mainroom Beomaster6500 BeogramCd6500 - 2xBeolab 8000 Mk2

Beolink 1611 Converter - MasterLink signal out 

Kitchen masterlink - CBeolink Passive sw. 1.56 with ir - Beovox 1600 Flatpanel

Bathroom masterlink - CBeolink Passive sw. 1.4 with ir  - 2 speakers

childrens room masterlink - (in the future i want beosound 3200 - for now we have a passive xtra)

Thanks!

Simon Rabenhøj, Copenhagen, Denmark

All Replies

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
12,342 Posts
Bronze Member

Hej Simon,

Beosound Essence (2nd gen) er - som navnet siger - et lydsystem, et lydsystem uden egne højtalere og egne indbyggede kilder samt support for AirPlay/Chromecast.

Det er baseret på linkstandarten NL (NetworkLink).

MasterLink kender du jo!!!

NL/ML converteren er broen mellem begge - dvs at du ved hjælp af den kan lytte til NL-kilder på MasterLinken og omvendt.

Læs her for at forstå opbygningen af BeoLink - der er masser af eksempler:

https://beointegration.com/uploaded/EN-BeoLink-handbook-v1-9.pdf

Alternativt - hvis du ikke straks vil i gang med flere NL-baserede enheder - kunne du tilføje en Essence til A.Tape/A.Tape2-indgangen på din 6500-master.

Herved kan du lytte til Essence-kilderne i alle nuværende rum - betjeningen vil da foregå via Bang &Olufsen-app’en hhv AirPlay/Chromecast og lydreguleringen som hidtil i de enkelte rum.

Hvis det er en sådan løsning, du vil lægge ud med, kan du godt få yderligere hjælp til opsætningen af mig.

På sigt vil dog en NL/ML Converter være det rigtige.....især hvis du tillægger dig/skifter til flere NL-baserede systemer.

Brug lidt tid på at læse håndbogen, jeg linker til!

MM

There is a tv - and there is a BV.

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
12,342 Posts
Bronze Member

Hej Simon,

Beosound Essence (2nd gen) er - som navnet siger - et lydsystem, et lydsystem uden egne højtalere men med egne indbyggede kilder samt support for AirPlay/Chromecast.

Det er baseret på linkstandarten NL (NetworkLink).

MasterLink kender du jo!!!

NL/ML converteren er broen mellem begge - dvs at du ved hjælp af den kan lytte til NL-kilder på MasterLinken og omvendt.

Læs her for at forstå opbygningen af BeoLink - der er masser af eksempler:

https://beointegration.com/uploaded/EN-BeoLink-handbook-v1-9.pdf

Alternativt - hvis du ikke straks vil i gang med flere NL-baserede enheder - kunne du tilføje en Essence til A.Tape/A.Tape2-indgangen på din 6500-master.

Herved kan du lytte til Essence-kilderne i alle nuværende rum - betjeningen vil da foregå via Bang &Olufsen-app’en hhv AirPlay/Chromecast og lydreguleringen som hidtil i de enkelte rum.

Hvis det er en sådan løsning, du vil lægge ud med, kan du godt få yderligere hjælp til opsætningen af mig.

På sigt vil dog en NL/ML Converter være det rigtige.....især hvis du tillægger dig/skifter til flere NL-baserede systemer.

Brug lidt tid på at læse håndbogen, jeg linker til!

MM

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
12,342 Posts
Bronze Member

Ignorer mit første mit indlæg - det andet er opdateret.

MM

Page 1 of 1 (4 items) | RSS
Beoworld Security Certificate

SSL