Sign in   |  Join   |  Help

Beovision 7 MMIV Beocenter 9500

rated by 0 users
Not Answered This post has 0 verified answers | 29 Replies | 1 Follower

Roga
Not Ranked
28 Posts
Bronze Member
Roga posted on Fri, Feb 8 2019 12:09 PM

Beste Forumleden,

Ik heb recent een BEovision 7 bemachtigd die ik wil aansluiten op mijn beocenter 9500. Ik heb hiervoor de masterlink kabel gebruikt maar de instellingen van de audio van de beocenter worden daarmee overruled. Daarna heb ik de tulp audio-uitgang van de TV gebruikt en aangesloten op de TV-aux ingang van de 9500. Zonder resutaat want er zit blijkbaar geen signaal op de uitgang. Kunnen de instellingen op de TV worden veranderd? Wat doe ik verkeerd.

Alvast bedankt voor de reactie.

Mvrgr. Hans

All Replies

chucky
Top 500 Contributor
245 Posts
Gold Member
Roga:

Beste Forumleden,

Ik heb recent een BEovision 7 bemachtigd die ik wil aansluiten op mijn beocenter 9500. Ik heb hiervoor de masterlink kabel gebruikt maar de instellingen van de audio van de beocenter worden daarmee overruled. Daarna heb ik de tulp audio-uitgang van de TV gebruikt en aangesloten op de TV-aux ingang van de 9500. Zonder resutaat want er zit blijkbaar geen signaal op de uitgang. Kunnen de instellingen op de TV worden veranderd? Wat doe ik verkeerd.

Alvast bedankt voor de reactie.

Mvrgr. Hans

Dat gaat niet werken, 9500 is MCL je BV7 is ML. Daar houdt mijn kennis op is vast een converter voor nodig.
Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
3,520 Posts
Founder

De Beovision 7 heeft geen tulp audio-uitgang. De tulppluggen die je ziet zitten horen bij de AV4 ingang.

Als je een scart naar tulpverloopblokje neemt en deze in AV1 of AV2 steekt, dan kun je daarmee het geluid van de BV7 naar de BC9500 krijgen.

Een logische opstelling is het echter niet. Als je nu een beolink converter kan vinden (en die kosten weinig), dan kun je de BV7 en de BC9500 correct met elkaar verbinden. En ook dan kun je nog kiezen of je de luidsprekers op de BV7 of de BC9500 wilt aansluiten.

Roga
Not Ranked
28 Posts
Bronze Member
Roga replied on Sun, Feb 10 2019 8:57 AM

Duidelijk antwoord, Bedankt. Heb ondertussen een Beolink converter aangeschaft. 

chucky
Top 500 Contributor
245 Posts
Gold Member
chucky replied on Sun, Feb 10 2019 9:36 PM
Roga:

Duidelijk antwoord, Bedankt. Heb ondertussen een Beolink converter aangeschaft.

Werktt het ook?
Roga
Not Ranked
28 Posts
Bronze Member
Roga replied on Mon, Feb 11 2019 8:51 AM

Morgen krijg ik hem binnen. Ik zal de ervaring posten.

Roga
Not Ranked
28 Posts
Bronze Member
Roga replied on Wed, Feb 13 2019 4:28 PM

Vandaag binnen gekregen en aangesloten. Masterlink in vanaf televisie en aan andere zijde din naar aux en powerlink naar beocenter. Bij inschakelen van televisie start beocenter niet op. Bij inschakelen aux geen geluid! Bij harder zetten van volume gaat volume op tv harder niet op beocenter maar dat komt waarschijnlijk omdat de afst.bed. ingeschakeld is op tv.

doe ik iets verkeerd?

chucky
Top 500 Contributor
245 Posts
Gold Member
chucky replied on Wed, Feb 13 2019 9:26 PM
Roga:

Vandaag binnen gekregen en aangesloten. Masterlink in vanaf televisie en aan andere zijde din naar aux en powerlink naar beocenter. Bij inschakelen van televisie start beocenter niet op. Bij inschakelen aux geen geluid! Bij harder zetten van volume gaat volume op tv harder niet op beocenter maar dat komt waarschijnlijk omdat de afst.bed. ingeschakeld is op tv.

doe ik iets verkeerd?

Tv in optie 2 zetten en de 9500 volgens mij in 0. Kijk even op beotech, ik weet niks van MCL. wellicht Beobuddy?
Roga
Not Ranked
28 Posts
Bronze Member
Roga replied on Thu, Feb 14 2019 10:00 PM

Bedankt voor je reactie. Maar wat is beotech? 

chucky
Top 500 Contributor
245 Posts
Gold Member
chucky replied on Sat, Feb 16 2019 4:22 AM
Roga:

Bedankt voor je reactie. Maar wat is beotech?

https://www.beoworld.org/beotech/index.htm
Gerardus54
Not Ranked
22 Posts
Silver Member

Hallo Roga

Ik heb vroeger de zelfde verbinding ook gehad

Je gaat met van de 9500 met powerlink naar je converter de1611 dan met masterlink naar de beovision.

De luidsprekers worden aangesloten op de beovision  

De beolabs moeten dan niet meer op audio maar op video gezet worden.

De radio cd phono en cassette worden dan met de a.b via de beovision bediend

Succes

Roga
Not Ranked
28 Posts
Bronze Member
Roga replied on Mon, Feb 18 2019 6:15 PM

Ok, Bedankt voor je reactie. Deze had ik nog niet geprobeerd. Is de Audio output kwaliteit van de TV dan vergelijkbaar met die van de 9500?

Gr. Hans

Gerardus54
Not Ranked
22 Posts
Silver Member

Geluidskwaliteit zal u zelf moeten beoordelen naar mijn mening prima maar u kan inieder geval alles bedienen met uw ab

Roga
Not Ranked
28 Posts
Bronze Member
Roga replied on Fri, Mar 15 2019 4:23 PM

Hoe kan ik de tweeadrige kabel van mijn luidsprekers die op mijn 9500 zitten aansluiten op de meerpolige uitgang van de beovision? 

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
3,520 Posts
Founder

Optie instelling wordt bepaald door waar de luidsprekers op zijn aangesloten.

Heeft de BV7 zelf een luidspreker? Beolab 7.x?

Als er enkel luidsprekers op de BC9500 zijn aangesloten, dan is de optie instelling dan A-opt 2 en V-opt 0. Zowel bediening als geluid gaan in dat geval via de BC9500. Surround sound is in deze setup niet mogelijk.

Page 1 of 2 (30 items) 1 2 Next > | RSS
Beoworld Security Certificate

SSL