Sign in   |  Join   |  Help

Feestje, of gewoon relaxen? Nodig de Beosound Edge uit..

rated by 0 users
This post has 12 Replies | 0 Followers

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
Posts 3,556
Founder
Beobuddy Posted: Fri, Nov 9 2018 10:11 AM

Hè? Wow! Echt? Hoe doen ze dat dan? Indrukwekkend!

Deze reeks blijft zich een paar keer herhalen voor de eerste paar minuten. Dat is de indruk van de Beosound Edge als je deze in het echt ziet en hoort.

De eerste indruk is het geluid waarbij je je direct afvraagt of er meerdere luidsprekers staan mee te spelen. De muziek lijkt van alle kanten in de ruimte vandaan te komen. De hele showroom wordt gevuld met geluid waar de Beosound Edge geen moeite mee lijkt te hebben. Met het grootste gemak en met zo op het eerste gehoor een mooi gebalanceerd geluid van hoge, midden, maar vooral ook lage tonen.

We zijn inmiddels wel wat gewend met bijvoorbeeld de Beosound 1 en 2. Die weten een aardige indruk te maken met hun sound, maar dit is toch weer een andere klasse. Vooral de ruimtelijke weergave is verbluffend. Je twijfelt met de vraag of dit werkelijk alleen uit de Edge komt? Dat alles uit de ronde vormgeving met aluminum rand in een nog redelijk compact formaat. Je twijfelt nog een keer en kijkt nog maar eens om je heen of te horen of er niet een andere luidspreker mee staat te spelen.

Dan is er de bediening. Uiteraard zoals we gewend zijn via de B&O app, maar het begint al bij het naderen. Aan de bovenzijde lichten de "bedieningstoetsen" op, uitnodigend om aangeraakt te worden. Maar het meest wonderlijke is wel dat met wat kantelen van de luidspreker het volume harder en zachter wordt gespeeld.

Meer dan een eenvoudige vinger is er niet nodig om de Edge harder of zachter te laten spelen. Je duwt de luidspreker lichtelijk naar de ene of naar de andere kant en de Edge reageert geleidelijk. Daarna komt de Edge altijd vanzelf terug in neutrale positie. Het volume wordt dan optisch weergegeven door een langer of korter wordende volumebalk bovenop. Weer een echte interactie van B&O. 

Tja, indrukwekkend hoe ze dit weer hebben bedacht en dat alles in een compacte behuizing weten te persen. Zeker als je je bedenkt dat er ook nog een actieve baspoort achter het doek schuil gaat.

Dit is een mooi hebbeding dat perfect voor dagelijks gebruik geschikt is als je niet zonder muziek kan. Flexibel door het formaat kun je deze makkelijk wel ergens kwijt. Zet je hem in de woonkamer dan heb je zeker een zgn "eye catcher" waarbij menigeen zich zal afvragen wat het is en zeker verbaasd zal zijn als je de muziek even wat opschroeft.  

Kortom, wil je wat anders dan de rest, dan is deze zeker het overdenken waard. De groep mensen die altijd persé een linker en een rechterluidspreker willen hebben voor het stereogeluid, zal met het toevoegen van de Beosound Edge zeker weer een stukje kleiner worden.

Op het moment van schrijven is dit de enige Beosound Edge in Nederland, dus mocht je de Edge willen bekijken en beluisteren, dan moet je naar Houten. 

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
Posts 3,556
Founder

Eerste indruk. Excuus voor kwaliteit foto's.

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
Posts 3,556
Founder
Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
Posts 3,556
Founder
Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
Posts 3,556
Founder
Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
Posts 3,556
Founder
Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
Posts 12,414
Bronze Member

Thanks!

Looking forward to hear/experience it tomorrow.

MM

There is a tv - and there is a BV.

koning
Top 25 Contributor
holland
Posts 4,188
Bronze Member
koning replied on Fri, Nov 9 2018 5:21 PM

Vind ze er wel groot uit zien.

Denk niet dat ze hier veel van gaan verkopen.

Misschien ff in het echt zien

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
Posts 3,556
Founder

Die zwarte ronde schijf hoort er niet bij. Qua grootte is hij dan kleiner dan een A9.

koning
Top 25 Contributor
holland
Posts 4,188
Bronze Member
koning replied on Fri, Nov 9 2018 10:27 PM

Plaatje is het ook anders.

Ff langs houten

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
Posts 12,414
Bronze Member

Very impressive IMO.

If someone has room for an A9, he could also have room for the Edge.

MM

There is a tv - and there is a BV.

Justasyou
Not Ranked
Posts 14
Bronze Member
Justasyou replied on Sat, Nov 10 2018 9:59 AM

Is er iemand die weet of deze speaker te vergelijken is met de Davialet speaker die € 3500,- kost

Ik heb deze vorige week gehoord en was echt onder de indruk.Wat kost de Edge? 

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
Posts 3,556
Founder
Beobuddy replied on Sat, Nov 10 2018 10:33 AM

Justasyou:

Is er iemand die weet of deze speaker te vergelijken is met de Davialet speaker die € 3500,- kost

Ik heb deze vorige week gehoord en was echt onder de indruk.Wat kost de Edge? 

Ik weet niet welke versie €3500,- kost, want ik zie ze vanaf €1495,- . Maar ik denk dat er verschil in audioprocessing zit. 

De Edge gaat voor €3250,- mee onder de arm de deur uit. Is niet weinig, maar biedt meer dan een Beosound 2 (€2000,-) en als alternatief een set luidsprekers ben je duurder uit. Met een stel BL17's bijvoorbeeld ben je duurder uit en ik denk dat de Edge qua laag veel verder gaat. Daar zit een flink formaat woofer in. Dat is te zien op het Youtube filmpje.

Als ik een ruimte zou hebben waar ik de Edge kwijt zou kunnen, dan zou ik dat toch serieus overwegen. Het ruimtelijk effect wat de Edge laat horen is zo indrukwekkend. Dat geeft net even dat extra dan bij een kleinere versie standalone.

De A9 bijvoorbeeld is natuurlijk een mooie krachtige klinkende (stereo)luidspreker, maar de Edge geeft een ander geluid.

Page 1 of 1 (13 items) | RSS
Beoworld Security Certificate

SSL