Sign in   |  Join   |  Help

beocord 4500 probleem

rated by 0 users
Not Answered This post has 0 verified answers | 2 Replies | 1 Follower

henryford
Not Ranked
10 Posts
Bronze Member
henryford posted on Sun, Sep 30 2018 12:46 PM

heb mij vorige week een beocord 4500 aangeschaft om aan te sluiten op mijn beomaster 4500.

Geluid speelde fantastich bij mijn eerste casette dat ik beluisterde.Bij het beluisteren van mijn 2de casette bleek het geluid maar half zo luid en totaal niet meer zuiver maar eerder dof geluid.Heb dan maar mijn eerste tape weer beluisterd en deze gaf ook geen mooi geluid meer af zoals voorheen.Heb mijn koppen eventje gekuist met ontsmettingsalcohol maar dit gaf geen verbetering.Ik zie nu wel dat er constant een rood driehoekje blijft branden aan de linkse kant van mijn beocord.

Iemand die hier raad mee weet?

All Replies

bertdd
Not Ranked
4 Posts
Gold Member
bertdd replied on Wed, Oct 10 2018 8:14 PM

wordt het probleem langzaam erger? 

ik heb mijn beicord 4500 net gerepareerd door een condensator te vervangen.

Dit was een elco op het Dolby board, bij mij kwam er geheel geen geluid meer uit en sloegen de VU leds volledig uit.

Het is niet waarschijnlijk dat koppen heel snel vervuilen, een electronisch probleem lijkt mij meer voor de hand liggen.

Over welke technische kennis / meetapparatuur beschik je?

henryford
Not Ranked
10 Posts
Bronze Member

het leek mij ook zeer onwaarschijnlijk dat deze koppen plotseling het begeven.Was mooi heldere klank en 2 minuten later klonk het als een platenspeler zonder voorversterker.Ik had 35 jaar geleden elektonika als hobby maar niet echt ervaring met geluidsinstallatie's.Heb nog wel een multimeter ter beschikking.Had deze speler net op ebay gekocht en was 2 minuten perfekt in orde.

Page 1 of 1 (3 items) | RSS
Beoworld Security Certificate

SSL