Sign in   |  Join   |  Help

Beocom 6000 DTMF FSK

rated by 0 users
Not Answered This post has 0 verified answers | 4 Replies | 0 Followers

Johan
Top 500 Contributor
Bolsward, NL
109 Posts
Gold Member
Johan posted on Mon, Sep 24 2018 9:04 PM

Hallo nederlands beoworlders,

Je moet met de tijd mee, dus onlangs heb ik de oude vertrouwde beocom 1400 naar zolder gebracht en een heuse knappe BeoCom 6000 aangeschaft via marktplaats! Prachtig ding, verlost van de knopen in het snoer, nieuwe batterij, reset, dik in orde. Echter kwam ik erachter dat deze BeoComs voor nummerherkenning rekenen op dtmf signalen (KPN erfenis) hier in NederlandUnsure! Op het forum las ik dat er kleine converterblokjes bestaan om dit op te lossen (nog niet zo makkelijk te vinden). Eventueel kun je buitenlandse BeoCom toestellen inzetten die wel met FSK werken?

Mijn vragen:

- heeft iemand misschien zo'n blokje te koop voor mij

- als ik een buitenlandse BeoCom 6000 zou willen aanschaffen, moet dat dan de basis, de handset of beide zijn?

Als iemand me met dit vraagstuk kan helpen hoor ik het graag! Ik zou het leuk vinden om het in orde te krijgen.

Groet, Johan

All Replies

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
3,506 Posts
Founder

Recentelijk heb ik hier ook met de BC6000's hetzelfde probleem gehad. Ben van KPN naar Ziggo gegaan en liep tegen hetzelfde probleem aan.

De oude driehoeksvormige basis geeft idd geen nummerweergave meer door.

Die blokjes zijn lastig te vinden en sommige adverteren er wel mee, maar kunnen ze niet meer leveren.

Op marktplaats vind je ze nog wel eens als iemand zijn set van de hand doet.

Als je een BC6000 mk2 hebt (met een INT toets links van het wieltje), kun je er ook voor kiezen om een andere basis te nemen. Dan ben je iets meer kwijt, maar dan kun je als je bijvoorbeeld een Beoline 2 (basis) hebt, ook andere modernere handsets aanmelden en het telefoonboek onderling delen. 

Zelf heb ik er voor gekozen om een andere basis (Beoline2) te nemen en de BC6000mk1 om te bouwen naar mk2.

Wel beschouwd niet echt goedkoop en slim als je bedenkt dat langzamerhand straks iedereen alleen nog maar een mobiel gebruikt. 

Beofrank
Top 500 Contributor
69 Posts
Bronze Member
Beofrank replied on Wed, Sep 26 2018 10:01 AM

Als je maar 1 handset hebt kan je ook een goedkoop dect toestel kopen b.v  een profoon.

Je gebruikt dan alleen de basis hier van en meldt de beocom 6000 hier op aan. (GAP)

Je kan dan geen telefoonboek delen maar als het maar 1 handset gaat heb je dit niet nodig.

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
3,506 Posts
Founder
Beobuddy replied on Wed, Sep 26 2018 10:59 AM

Dat is vast de goedkoopste oplossing Yes - thumbs up

Johan
Top 500 Contributor
Bolsward, NL
109 Posts
Gold Member
Johan replied on Thu, Sep 27 2018 8:24 PM

Hallo Beobuddy en -frank,

Dank voor de tips! Ik kan melden dat de nummerherkenning werkt, en uiteindelijk wel heel voordelig: mijn broertje bleek ook ooit dit probleem te hebben gehad (hoewel niet met B&O - helaas). Hij had nog een Artech EX 700 converter liggen die ik van 'm kreeg. Ik heb 'm net ingeplugd en het werkt perfect! Smile

Page 1 of 1 (5 items) | RSS
Beoworld Security Certificate

SSL