Sign in   |  Join   |  Help

b&o 4500

rated by 0 users
Not Answered This post has 0 verified answers | 8 Replies | 1 Follower

henryford
Not Ranked
10 Posts
Bronze Member
henryford posted on Fri, Sep 21 2018 6:12 PM

is het mogelijk om gelijk welk merk van platenspeler op mijn beo master 4500 aan te sluiten?

All Replies

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
3,554 Posts
Founder

In principe kun je elke platenspeler gebruiken die een LINE niveau audio uitstuurt en deze op de Phono ingang aansluiten. De meeste BM4500 beschikken namelijk niet over een ingebouwde RIAA voorversterker voor platenspelers.

Dus die kan een oudere platenspeler gebruiken met een eventueel benodigde externe voorversterker, of een moderne platenspeler (met zo'n USB aansluiting) die ook prima aangesloten kunnen worden.

Wil je bij het merk B&O blijven, dan past het beste een BG4500, 6500 of 7000 erbij. Deze hebben standaard de benodigde ingebouwde voorversterker. Andere platenspelers van B&O hebben ook een voorversterker nodig. Hou in dat geval in de gaten dat je een voorversterker nodig zult hebben die geschikt is voor het MMC systeem van B&O.

Steve at Sounds Heavenly
Top 50 Contributor
The cable workshop, Leics, UK
1,571 Posts
Gold Member

Hello henryford,

Sorry for replying in English.  Welcome to Beoworld!

For a non-B&O turntable without a pre-amp built in (this is most turntables), you will need a pre-amp like this one, which comes with all cables needed and full instructions, ready to “plug and play”:-

https://soundsheavenly.com/beogram-record-players/pre-amp-bundle-for-bo-beogram-and-all-turntables – please choose the “5 pin DIN plug” output option for your Beomaster.

For a non-B&O turntable with a built in pre-amp and RCA output sockets, you just need this cable:-

https://soundsheavenly.com/bang-olufsen/52-72-stereo-rca-twin-phono-to-beosound-aux-input-din-socket.html#/2-length-1m

If you are unsure about whether the turntable has a built-in pre-amp, please email me the full model number and I will be pleased to confirm this.

Kind regards, Steve.

Steve.

www.soundsheavenly.com

Sounds Heavenly are proud to sponsor BeoWorld!

henryford
Not Ranked
10 Posts
Bronze Member

the one i have now is the simply philips 437.I "m just waiting for a bang& olufsen player to buy for a decent price that fits my 4500 serie.

henryford
Not Ranked
10 Posts
Bronze Member

the one i have now is the simply philips 437.I "m just waiting for a bang& olufsen player to buy for a decent price that fits my 4500 serie.

henryford
Not Ranked
10 Posts
Bronze Member

i have at this moment the simply Philips 437 .I"m just waiting to buy a Bang&olufsen one that fits myn 4500 serie for a decent price

henryford
Not Ranked
10 Posts
Bronze Member

kunnen de  begram 4002 en de beogram 6000 probleemloos aangesloten worden op de 4500 ?

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
3,554 Posts
Founder

De Beogram 4002 heeft sowieso een voorversterker nodig nodig.

Bij de Beogram 6000 hangt het er van af welk type het is en of er een CDM4 in zit. Dat is te herkennen aan de eventuele aanwezigheid  van het schakelaartje voor de keuze van 2 of 4 kanaals gebruik.

henryford
Not Ranked
10 Posts
Bronze Member

heb me nu voorlopig een 4002 platenspeler aangeschaft en wacht nu op mijn bestelling van mijn voorversterkertje om deze aan te sluiten

Page 1 of 1 (9 items) | RSS
Beoworld Security Certificate

SSL