Sign in   |  Join   |  Help

Ziggo on Demand met BV11 MK1

rated by 0 users
Not Answered This post has 0 verified answers | 13 Replies | 0 Followers

beosound
Top 500 Contributor
77 Posts
Bronze Member
beosound posted on Fri, Mar 2 2018 7:39 PM

Is er iemand van de forumleden die Ziggo on demand op de een van de eerste BV11 aan het werken heeft (ik heb twee CI 1.3 modules die het op de laatste BV11 versie wel doen).

All Replies

Beofan67
Not Ranked
NETHERLANDS
49 Posts
Bronze Member
beosound:

Is er iemand van de forumleden die Ziggo on demand op de een van de eerste BV11 aan het werken heeft (ik heb twee CI 1.3 modules die het op de laatste BV11 versie wel doen).

Tot voor kort had ik een BV11 uit eind 2012 waar ZIGGO OD prima op werkte.

Beofan with current setup Beovison Eclipse 55, Beosound 35, Beolab 6000, Beolab 11

beosound
Top 500 Contributor
77 Posts
Bronze Member

Mag ik vragen of jij een TV met dubbele tuner had en wanneer jij voor het laatst die BV11 gebruikt hebt i.c.m. Ziggo OD? Ik verdenk een software update van het niet werken.. Op Beowise is totaal niets te vinden hierover (zoals gewoonlijk) en ik heb mijn vraag ook bij de dealer weggezet, maar ja, die moeten in Denemarken antwoord krijgen en dan is het resultaat al voorspelbaar...

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
3,503 Posts
Founder

Even voor het complete plaatje, is de BV 11 bedraad via het netwerk aangesloten?

De Ci-module zit in de BV intern en is up to date?

Als je naar ned 1 zapt, komt dan onderin de mogelijkheid voor ondemand? Met de mogelijkheid om dan de rode toets in te drukken?

beosound
Top 500 Contributor
77 Posts
Bronze Member

De CI module (ik heb er 2, zijn beide 1.3) zit in de TV, TV bedraad aangesloten op internet. Ik krijg op NPO1 meteen een rode toets, van HbbTV en met drukken erop komt dat ook op het scherm. Ook HbbTV aan en uitgezet, zowel in service0-menu als bij de gewone instellingen. Op SBS6 komt een waarschuwing dat ik een te oude versie op mijn TV heb. Maar geen knop voor Ziggo OD op de andere zenders. Heb het bij de dealer met een nieuwere BV11 werkend gezien en zelfs die module met card mee naar huis genomen, maar niets. Ik heb de TV trouwens naar fabrieksinstellingen teruggezet ( wat een pokke werk daarna), maar helaas. Heb jij de gouden tip of werkt het gewoon niet op mijn TV (MK1).

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
3,503 Posts
Founder

Al verder met dit probleem?

Wel aangesloten met zowel netwerk als coax?

Hier getest en werkt met de mk1.

beosound
Top 500 Contributor
77 Posts
Bronze Member

Nee, totaal niet. Heb de TV naar fabrieksinstellingen gereset en alles opnieuw ingevoerd. Ik gebruik ook de sat-tuner, maar die had ik na de reset niet aangezet, maakte niets uit. TV is zowel op coax als bedraad netwerk aangesloten. Maar ik heb geen internet van Ziggo!! Ik krijg, met de rode knop, op NPO HbbTV en ook op de SBS zenders (met opmerking dat het niet werkt). Op andere zenders geen rode knop, ondanks instellingen op altijd laten zien. HbbTV aan/uit gezet zowel in service menu als in gewoon menu. CI module gereset. Heb er twee met kaartjes, die het in een Humax prima doen. Als jij nog een tip hebt, graag!

beosound
Top 500 Contributor
77 Posts
Bronze Member

Hallo medeforumleden,

ik graaf dit topic nog eens op omdat ik nog steeds geen Ziggo on demand heb op mijn BV11 (MK1). BeoBuddy gaf aan dat het bij hem wel werkt. Vragen:

1) Heb jij/jullie internet van Ziggo (ik heb KPN glas)?

2) De tuner is die met of zonder sat enkel of dubbel?

3) Bedraad of Wifi naar internet (zelf bedraad)

4) Signaalsterkte en kwaliteit?

Alvast bedankt!

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
3,503 Posts
Founder
Beobuddy replied on Wed, Dec 19 2018 12:22 PM

Gebruik je een antenneversterker? Is deze zgn retourgeschikt?

Je gaf aan dat je 2 CI modules hebt die wel werken op de laatste BV11. Is dat dan ook thuis getest? Of ergens anders om te kijken of de modules werken?

beosound
Top 500 Contributor
77 Posts
Bronze Member

Uiteraard zijn die thuis getest, anders had ik niet de wetenschap dat die op de laatste versie werken! Ik heb geen versterkers in de signaalleiding, alleen een splitter die enerzijds naar de Ziggo horizon gaat en de andere naar mijn BV11. De horizon doet wel moet hij moet doen (dus on-demand en replay, wat natuurlijk niet op de BV11 gaat werken, die replay dus), vandaar dat ik niet verwacht dat er wat in de signaalaanvoer zit.

Alleyman
Top 500 Contributor
75 Posts
Bronze Member
Haal die splitter er dan eens tussenuit.

Kijken of het dan wel werkt.
beosound
Top 500 Contributor
77 Posts
Bronze Member

Ik heb het met een kabel rechtstreeks van mijn AOP naar de TV al geprobeerd, helaas. En aan mijn dealer heb ik ook niets, die zegt dat het best op een BV11 mk 4 of 5 kan werken maar dan hoeft het nog niet zo op een mk 1 te werken. Ja, daar ben je vet mee...

Dus goede ideeën welkom!

Alleyman
Top 500 Contributor
75 Posts
Bronze Member
Mijn BeoVision 11-46 T9427 gaat op NPO1 met de rode toets netjes naar Ziggo On Demand.

Ik heb er een Quantis Interactieve CI+-module versie 1.3 inzitten.

En woon in het ‘originele’ Ziggo-gebied (niet het voormalige UPC-gebied).
beosound
Top 500 Contributor
77 Posts
Bronze Member

Ik heb een T9557. De rode knop verschijnt bij mij ook op NPO1, maar gaat dan naar HbbTv! Op bv RTL 4 geen rode knop. En op SBS 6 een melding dat ik de zaak moet updaten omdat de app te oud is, Ik heb HbbTV uiteraard al uitgezet in zowel het servicemenu en het gewone menu, helaas.

Page 1 of 1 (14 items) | RSS
Beoworld Security Certificate

SSL