Sign in   |  Join   |  Help
Click here to change your Beoworld Account Details

BEO-link

rated by 0 users
Not Answered This post has 0 verified answers | 8 Replies | 1 Follower

EjO
Not Ranked
5 Posts
Bronze Member
EjO posted on Mon, Feb 12 2018 1:49 PM

Dag,

Sinds vandaag ben ik nieuw op dit forum. Na reeds een aantal jaren in het bezit te zijn van een tv, heb ik vorige week een B&O - Ouverture uit een nalatenschap verkregen. Thuisgekomen natuurlijk meteen enthousiast bezig met installeren en in gebruik nemen. Dan komt er een vraag op:

Naast de afstandsbediening van de tv, heb ik bij de Ouverture 2x BEO4 meegekregen. Nu blijkt dat de Ouverture op geen enkele afstandsbediening reageert, terwijl de tv op alle 3 gaat schakelen. Kan het zijn dat, als de Ouverture in een Masterlink-situatie was opgenomen, dat deze om die reden individueel niet meer reageert? (gezien de meegeleverde kabels/snoeren komt dit vanuit een Masterlink)

Zo ja, wat moet ik doen, welke handelingen moet ik verrichten om die blokkade uit te schakelen? Mocht dit het probleem niet zijn, heeft iemand dan een idee wat het dan wel kan zijn en hoe aan te pakken. Alvast dank voor de reactie(-s) en inzet.

All Replies

beosound
Not Ranked
53 Posts
Bronze Member

Dat is denk ik gemakkelijk op te lossen. Zo te horen heeft die overture in een ML opstelling gezeten en was daar slave. Dwz die staat ingesteld op optie 0 en doet niets met ontvangen signalen. Kijk op de B&O site bij de gebruiksaanwijzigingen en daar staat in hoe je die overture van optie 0 af krijgt (kan verschillen qua bediening, ik weet niet welke versie je van die BEO4 hebt). Succes!

EjO
Not Ranked
5 Posts
Bronze Member
EjO replied on Mon, Feb 12 2018 5:41 PM

Hallo Beosound,

U beantwoordt aan mijn gevoel qua "slave". Dit is/was mijn indruk i.c.m. de ML-optie. Uit de beelden die ik heb gezien van de BEO4 is dit de oudste versie (zonder joystick). De gebruiksaanwijzing heb ik fysiek voorhanden, daarin kwam ik echter niet verder. Is er nog verschil in gebruiksaanwijzing wat de versie betreft? Morgen ga ik een studie maken van optie 0 en hoop dan verder te komen. Dank voor uw bericht en inzet

James001
Not Ranked
8 Posts
Bronze Member

zit u in de 2e kamer of zo met uw studie?'

beosound
Not Ranked
53 Posts
Bronze Member

Humor Big Smile

Maar laten we TS helpen. Het mooiste zou zijn dat hij een beolink1000 had, dan was SOUND 1 of 2 STORE genoeg. Maar nu moet hij op die BEO4 eerst via de list/add de opt functie op zijn scherm krijgen. En dan nog uitvogelen of hij met opt of opt 2 geholpen is, dus voor een nieuwkomer is dit wel een studie!

EjO
Not Ranked
5 Posts
Bronze Member
EjO replied on Tue, Feb 13 2018 7:23 AM

@James001 >> op dat moment zat ik niet in de 2e kamer, wij nummeren de kamers nl niet. Als u doelt op mijn spraakgebruik, wel dat kan ik best even aanpassen = geen probleem. Het is voor mij wel even aftasten welke "muziek" hier wordt gesproken.

Het signaal is duidelijk = dank voor de tip!

EjO
Not Ranked
5 Posts
Bronze Member
EjO replied on Tue, Feb 13 2018 7:32 AM

Kijk, dank voor het compliment > "nieuwkomer" en dat op mijn leeftijd.

'k Ben weer een stap verder, het toeval wil dat de ab van de tv een Beolink 1000 is > dat maakt het mogelijk gemakkelijker. Ik heb vanmorgen dan ook maar weer wat gelezen en kom volgens mij bij de kern van mijn probleem. De communicatie, ook van de Beolink1000, verloopt dan allemaal via het Active-gebeuren. Was dat nog intact, dan kwam ik met jullie hulp vast verder. Maar de Ouverture is losgekoppeld (stand-alone) en mogelijk dat ik daardoor hem niet kan aansturen via een ab. Het lijkt mij dat ik op het apparaat zelf handelingen moet verrichten, maar ja nu werken de functietoetsen dus niet.

Hopelijk komen we weer verder.

beosound
Not Ranked
53 Posts
Bronze Member

Met een BL1000 moet met SOUND 1 of 2 STORE de ab werken, zowel de BL1000 als de BEO4.

EjO
Not Ranked
5 Posts
Bronze Member
EjO replied on Tue, Feb 13 2018 11:47 AM

@Beosound > Yes, het is op die manier gelukt. Alle 3 ab's hebben nu bereik. Geweldig dank.

Page 1 of 1 (9 items) | RSS
Beoworld Security Certificate

SSL