Sign in   |  Join   |  Help

Films huren op Beovision 7 MK3 (zónder HDMI dus)

rated by 0 users
Not Answered This post has 0 verified answers | 6 Replies | 1 Follower

jc
Not Ranked
80 Posts
Bronze Member
jc posted on Tue, Jul 18 2017 7:30 PM

Ik heb een BV7, 32" uit 2006. Destijds nieuw gekocht en hij is nog steeds perfect in onze woonkamer. De enige 'maar' is: de videotheek is al meer dan een jaar failliet. Voor films ben ik dus aangewezen op bijvoorbeeld Ziggo, Apple, Videoland, etc.

Alleen hoe krijg ik dit op mijn BV7... hij heeft alleen DVI als invoer. Ik meen me te herinneren dat de connectie met een Apple TV, via omvormers voor zowel beeld als geluid, niet altijd succesvol is bij dit type.

Kan iemand mij wegwijs maken in opties die er wél zijn? Ik gebruik nu wel een digitale decoder via de afstandsbediening van de BV7, maar de Horizon heb ik niet: die kan de BV7 niet bedienen. 

Ik ben een beetje het spoor bijster dus als er iemand weet wat de slimste zet is (liefst met digitaal beeld én digitaal geluid, maar analoog geluid daar is ook wel mee te leven): dank!

Het gaat me dus puur om films kunnen huren op de BV7 zónder HDMI, met gebruik van de Beo4 afstandsbediening. Althans, voor de reguliere TV wil ik de Beo4 kunnen blijven gebruiken. Voor de incidentele film maakt het me niet uit.

All Replies

jc
Not Ranked
80 Posts
Bronze Member
jc replied on Tue, Jul 18 2017 7:32 PM

Oh, en die Beo4 gebruiken is optioneel, daar zou ik óók nog wel zonder kunnen ;-).

jc
Not Ranked
80 Posts
Bronze Member
jc replied on Tue, Jul 18 2017 7:35 PM

Het forum doet raar: ik heb de originele post ge-edit, dus deze reply aan mezelf kan weg, maar dat lukt niet. Afijn, alleen de originele is relevant.

Alleyman
Top 500 Contributor
113 Posts
Bronze Member
Alleyman replied on Tue, Jul 18 2017 10:50 PM
Apple TV met een

HDMI naar Component + Analoog audio converter.

Er vanuit gaande dat de BV7 naast een DVI ook een component aansluiting heeft.

Dit aansluiten op de AV4 aansluiting.

En je B&O dealer kan langskomen met een laptop om de Apple TV ook nog eens bedienbaar te maken met je Beo4 afstandbediening!
Alleyman
Top 500 Contributor
113 Posts
Bronze Member
Alleyman replied on Tue, Jul 18 2017 10:53 PM
Wie heeft je wijs gemaakt dat de BV7de Horizon niet kan bedienen?

De Horizon is namelijk prima te bedienen met een Beo4 door de BV7 hoor!

Ik weet wel een B&O dealer die dat in orde kan maken.
Beofrank
Not Ranked
79 Posts
Bronze Member

Je kan een verloop kabel gebruiken Dvi naar Hdmi.

Afbeeldingsresultaat voor dvi naar hdmi

Zwets
Top 500 Contributor
111 Posts
Bronze Member
Zwets replied on Fri, Aug 18 2017 11:55 AM

Dit werkt idd prima op mijn BV-7-32. Je kunt ook kiezen voor een DVD speler met een Netflix app erop. Audio lus je dan door via een digitale ingang. Ook kunt je inderdaad een component ingang gebruiken. Ik heb hierop succesvol een oudere blueray speler op aangesloten maar ook wel een een Apple TV van de eerste generatie.

Page 1 of 1 (7 items) | RSS
Beoworld Security Certificate

SSL