Sign in   |  Join   |  Help

Dvd 2 hulp bij trouble shoot

rated by 0 users
Not Answered This post has 0 verified answers | 2 Replies | 0 Followers

EOB
Not Ranked
14 Posts
Bronze Member
EOB posted on Thu, May 11 2017 11:42 AM

Het metalen klepje aan de voorkant, dat naar vooren openklapt bij licht aandrukken blijft hangen hierdoor is de DVD trap/ lade niet bereikbaar. Heeft iemand een tip ?  

All Replies

ipaul
Top 200 Contributor
402 Posts
Founder
ipaul replied on Sat, May 13 2017 10:39 AM

Ja: repareren :)

Het is wrs het plastic plaatje in het slotmech, het is helaas allemaal plastic spul en dus slijten de nokjes op het pkaatje.

remedie is dus een nieuw pkaatje opsnorren en (laten) vervangen, wat op zich niet veel werk is.

alternatief is het pinnetje uit het armpje drukken en het losgekomen palletje naar binnen wurmen, zodatt het slot niet meer werkt maar dan wil de klep nogal eens open vallen.

(toevallig heb ik net deze week een DVD2 met hetzelfde gehad).

EOB
Not Ranked
14 Posts
Bronze Member
EOB replied on Sat, May 13 2017 4:01 PM

Hi, ik heb hem net open gehad en zag inderdaad dat er iets is met het plaatje dat een nokje kan vergrendelen en loslaten.

Wanneer ik de klep sluit dan pakt hij het nokje wel maar het plaatje draait dan in zijwaartse richting en blokkeerd dan soms bij het ontgrendelen.

Het lijkt alsof er teveel speling is in zijwaartse richting. Ik weet niet of het plaatje is versleten of dat er iets gesteld moet worden.

Heb jij een foto van een plaatje dat in tact is?

Het viel me overigens wel wat tegen dat het inderdaad van plastic is vervaardigd.

Page 1 of 1 (3 items) | RSS
Beoworld Security Certificate

SSL