Sign in   |  Join   |  Help

Beolab 8000 Foamrot

rated by 0 users
Not Answered This post has 0 verified answers | 3 Replies | 2 Followers

jans
Top 200 Contributor
Belgium
392 Posts
Bronze Member
jans posted on Mon, Apr 24 2017 7:11 PM

Hallo Beoworld

ik heb een vraagje over mijn BL8000's. Ik lees vaak op Beoworld dat oudere Beolab's foamrot vertonen.

Mijn speakers zijn ondertussen meer dan 12 jaar oud, en doen het nog prima. Zijn deze speakers ook gevoelig voor foamrot, en zo ja, is het dan verstandig om hier preventief iets aan te doen?

Zijn er mensen in België of (noord-) Nederland die me hiermee zouden kunnen helpen?

alvast bedankt voor jullie feedback

Jan

All Replies

ipaul
Top 200 Contributor
422 Posts
Founder
ipaul replied on Mon, Apr 24 2017 9:54 PM

Hallo Jan, het dempingsmatetiaal in de kast rot braaf door en gaat op den duur de print aanvreten, dus een keer laten vervangen is problemen voor zijn (hoewel herstel gwoonlijk een klein klusje is, maar toch..liever voorkomen zou ik zeggen).

In Belgie of noord NL ?, dat scheelt wel een paar km :).

in Noord NL is Blackrix, Andre en ik in Midden NL, dat xijn hier de 3 "bekenden", in Belgie kan/wil Alain V (ook hier op BW te vinden) je misschien helpen ?

marc
Not Ranked
netherlands
78 Posts
Bronze Member
marc replied on Thu, Apr 27 2017 2:44 PM

Het is inderdaad het schuim (foam) achter de versterker unit dat verteerd en een kleffe prut vort wat op den duur de printbanen van de print afvreet.

Het foam achter de speaker blijft vreemd genoeg wel goed, althans, dat is tot nu toe mijn ervaring.

Als je een beetje handig bent is het makkelijk zelf te doen hoor.

jans
Top 200 Contributor
Belgium
392 Posts
Bronze Member
jans replied on Thu, Apr 27 2017 9:55 PM
Hallo allemaal,

Ondertussen heb ik begrepen van André Vijlbrief dat Beolabs 8000 met serienummer gelijk of hoger is dan 15xxxxx geen last hebben van foamrot want er zit al nieuwer schuim in.

Ik heb dus geluk en kan de zaken laten zoals ze zijn

Groeten

Jan

Page 1 of 1 (4 items) | RSS
Beoworld Security Certificate

SSL