Sign in   |  Join   |  Help

Geluid via BM 5

rated by 0 users
Not Answered This post has 0 verified answers | 79 Replies | 0 Followers

Leko
Top 500 Contributor
158 Posts
Bronze Member
Leko posted on Thu, Dec 15 2016 8:32 PM

Ik heb een Loewe one aangeschaft. Kan ik nu het geluid via de BM 5 naar mijn Beolab 9 af laten spelen? 

Zo ja: hoe?

All Replies

Leko
Top 500 Contributor
158 Posts
Bronze Member
Leko replied on Mon, Dec 24 2018 6:54 AM

Nee hoor. Alles wijst zich vanzelf.  Ik vind de layout van het menu buitengewoon prettig en makkelijk om mee te werken.

Ik heb nu ongeveer een jaar de node en geniet nog iedere dag van het prachtige geluid wat uit de BS 9 komt. Wat een verschil met de BM 5.

jans
Top 200 Contributor
Belgium
383 Posts
Bronze Member
jans replied on Sat, Jan 19 2019 6:09 PM
Hi allemaal.

Ondertussen speelt de Node 2i al een tijdje met mijn BeoLab 9’s, en stream ik via Tidal. Een super combinatie en een hele stap vooruit tov. het streamen via mijn Essence/Beoplay V1! Nog geen seconde spijt van gehad!

Één dingetje knaagt nog een beetje. Door de inrichting van de woonkamer is het voor mij niet mogelijk om een luisterpositie te hebben waarbij ik perfect in het midden van de Lab’s kan zitten. En de Bluesound heeft geen balans-regeling waarmee ik de links/rechts verhouding kan bijstellen.

Het alternatief is om van de Bluesound via spdif naar de V1 te gaan, daar kan ik wel alles netjes afregelen. In die configuratie zou ik dan ook de Powerlink Switch kunnen wegnemen die nu tussen de speakers en de V1 en de Bluesound zit.

Ik heb deze setup al eventjes geprobeerd. De balans links/rechts is inderdaad beter, maar er zijn wel verschillen in de klankweergave. Ik ben er nog niet uit wat ik verkies....

Hebben jullie hier ervaring mee? Naar welke setup gaat jullie voorkeur uit?

- Node rechtstreeks naar de Beolabs?

- of Node ——> B&O system 4 ——> BeoLab

Ik ben nieuwsgierig!

Jan

Leko
Top 500 Contributor
158 Posts
Bronze Member
Leko replied on Sun, Jan 20 2019 11:36 AM

Ik heb geen ervaring met een tussenstation zoals de 4. De node staat dus gelijk aangesloten op de BL 9. 

Het is wel jammer dat je niet de balans kan regelen op de node. Zeker omdat niet iedereen in de comfortabele situatie is om de de positie van de boxen perfect te plaatsen.  

koning
Top 25 Contributor
holland
4,184 Posts
Bronze Member
koning replied on Sun, Jan 20 2019 2:54 PM

Met de nad c368 versterker met mdc bluos module misschien wel.

Werkt ook net als node 2.

Zelfde app

koning
Top 25 Contributor
holland
4,184 Posts
Bronze Member
koning replied on Sat, Feb 16 2019 5:33 PM

Nad versterker c368 & c388 kun je wel de balans regelen.

In samenwerking met de bluos module werkt het perfect.

Page 6 of 6 (80 items) « First ... < Previous 2 3 4 5 6 | RSS
Beoworld Security Certificate

SSL