Sign in   |  Join   |  Help

B&O in de etalage

rated by 0 users
Not Answered This post has 0 verified answers | 26 Replies | 1 Follower

Beoik
Not Ranked
26 Posts
Founder
Beoik posted on Mon, Jan 26 2015 7:41 PM

STRUER (AFN) - De Deense fabrikant van luxe beeld- en geluidsapparatuur Bang & Olufsen heeft zichzelf in de etalage gezet. Het bedrijf zou een investeringsbank in de arm hebben genomen die op zoek moet naar een geschikte koper, zo meldden Deense media.

De onderneming kampt al een paar jaar met de slechte economische omstandigheden in Europa, waardoor de verkopen fors daalden. Topman Ole Andersen zei al eerder dat Bang & Olufsen mogelijk te klein is om op eigen benen te staan, zeker gelet op de concurrentie uit met name Azië.

Afgelopen maand gaf Bang & Olufsen aan een negatief operationeel resultaat te behalen in het lopende gebroken boekjaar, vanwege productievertragingen en verstoringen in het distributienetwerk.

All Replies

ipaul
Top 200 Contributor
400 Posts
Founder
ipaul replied on Fri, Jan 30 2015 6:12 PM

Alle fabrikanten in deze tak van sport hebben het moeilijk...dus helaas ook B&O, alleen als "kleintje" heb je nu eenmaal vaak wat minder tijd om door de ellende heen te zeilen.

Er is vaak terecht kritiek op diverse producten ("probeersels?"), maar het is niet alleen maar slecht:

-mbt de Beo4: helaas is B&O ook afhankelijk van wat ze toegeleverd krijgen, de displays van oude Beo4's lijken idd minder vaak stuk te gaan dan de nieuwere.

maar...van welk merk kun je vrijwel alle delen van een afstandsbediening los kopen ?....en...de prijs van de display is zelfs recent gezakt.

-2de hands B&O tv's aan de prijs...hmm..die prijs is toch vaak bepaald door vraag en aanbod, dus blijkbaar zijn er genoeg mensen die ze wel willen.

Zelf kijk ik ook met plezier naar mijn (best goedkope) BV7-32 mk2 als hij uit staat, dat kan ik van andere merken niet zeggen (plastic meuk).

Geen HD enz, maar 166 ofzo digitale kanalen en weinig boeiends, veel oud of recycling/herhaling dus waar hebben we het over :)

Voor mij is de BV6  (en daarachter de 7) veruit de mooiste flatpanel tot nu toe gemaakt op de planeet, zeker niet qua beeld, maar zeker wel qua design.

Qua bediening,  al jaren B&O tv gewend zijnde, ben ik vaak na 10 minuten wel weer uitgespeeld met een ander gemiddeld merk :), dan maar 'ouderwets'.

Ok, ik rij ook liever in een 30 jaar oude Volvo dan een 3 jaar oude Toyota, waarmee ik wil zeggen: die mensen zijn er (gelukkig) ook....:)

Beoik
Not Ranked
26 Posts
Founder
Beoik replied on Fri, Jan 30 2015 9:24 PM

Zoals blackrix ook al schreef , mis ik de shop in shop winkels. Er zat er altijd een in het dorp waar ik woon maar deze is helaas gestopt met b&o. Ik kwam hier regelmatig als ik iets met een stekker eraan nodig had of liep gewoon even binnen om even rond te neuzen. Nu moet ik naar een andere stad om iets van b&o te kunnen bekijken. Mooie winkel hoor maar als je binnenkomt ben je meestal de enige klant en je hebt het gevoel dat de verkoper achter zijn buro al een paar uur op je heeft zitten te wachten. Ik ga er evengoed wel even naar binnen als ik er ben maar kan me goed voorstellen dat dit een veel te hoge drempel is voor de gemiddelde consument. En als ze dan binnen zijn en voorzichtig vragen wat die tv kost krijgen ze een prijs te horen die je bij een autodealer verwacht als je een auto wil kopen. Die komen er nooit meer terug

Secondlife
Top 500 Contributor
145 Posts
Bronze Member
Beoik:

Zoals blackrix ook al schreef , mis ik de shop in shop winkels. Er zat er altijd een in het dorp waar ik woon maar deze is helaas gestopt met b&o. Ik kwam hier regelmatig als ik iets met een stekker eraan nodig had of liep gewoon even binnen om even rond te neuzen. Nu moet ik naar een andere stad om iets van b&o te kunnen bekijken. Mooie winkel hoor maar als je binnenkomt ben je meestal de enige klant en je hebt het gevoel dat de verkoper achter zijn buro al een paar uur op je heeft zitten te wachten. Ik ga er evengoed wel even naar binnen als ik er ben maar kan me goed voorstellen dat dit een veel te hoge drempel is voor de gemiddelde consument. En als ze dan binnen zijn en voorzichtig vragen wat die tv kost krijgen ze een prijs te horen die je bij een autodealer verwacht als je een auto wil kopen. Die komen er nooit meer terug

Een aantal BeoPlay producten is nu ook verkrijgbaar bij een aantal Mediamarkten. Persoonlijk denk ik dat B&O breder verkrijgbaar moet zijn, maar de MM zou dan niet mijn keuze zijn. En naar het schijnt zijn er ontwikkelingen om BeoPlay bij een honderdtal andere elektronica winkels te gaan verkopen. De betreffende distributeur is de markt op dit moment aan het verkennen.
BayernTechnik
Top 200 Contributor
Germany
291 Posts
Bronze Member

Een paar tientjes voor het vervangen van een Beo4 display ? Oplichting zou ik zeggen :)

Die dingen kosten tussen de 10 en 15 euro.

Soms is niet het display kapot, maar de printsporen waar het display rubbertje op drukt... sommige dealers proberen dan gelijk een nieuwe print aan te smeren... niet alle, maar die zullen vast wel bestaan :) Die printsporen zijn dan een beetje onderbroken, even met een fijne soldeerbout erlangs met wat tin en het is weer als nieuw.

De oudere displays zijn van een betere kwaliteit dan de nieuwe. De eerste twee Beo 4's waar AV , DVD, VIDEO etc op staat (iig géén A.MEM en V.MEM), zijn de meest robuuste.

De nieuwe displays hebben ook óf een groene lichtweerkaatsing óf een beetje roodachtig... dat zie je als je hem in het licht houd en beweegt...

Secondlife
Top 500 Contributor
145 Posts
Bronze Member
BayernTechnik:

Een paar tientjes voor het vervangen van een Beo4 display ? Oplichting zou ik zeggen :)

Die dingen kosten tussen de 10 en 15 euro.

Soms is niet het display kapot, maar de printsporen waar het display rubbertje op drukt... sommige dealers proberen dan gelijk een nieuwe print aan te smeren... niet alle, maar die zullen vast wel bestaan :) Die printsporen zijn dan een beetje onderbroken, even met een fijne soldeerbout erlangs met wat tin en het is weer als nieuw.

De oudere displays zijn van een betere kwaliteit dan de nieuwe. De eerste twee Beo 4's waar AV , DVD, VIDEO etc op staat (iig géén A.MEM en V.MEM), zijn de meest robuuste.

De nieuwe displays hebben ook óf een groene lichtweerkaatsing óf een beetje roodachtig... dat zie je als je hem in het licht houd en beweegt...

Met zuinige klanten zoals jij is het merk B&O inderdaad kansloos in de toekomst. Productie van een display, verzendkosten, demonteren, monteren en factureren kan toch nooit voor een tientje? En moet een dealer dat op straat doen met geleend gereedschap? Dus de huur van een winkel en de kosten om het werk te kunnen doen moeten ook verrekend worden.

Met andere woorden: hou toch op... Als je wil dat deze service blijft bestaan, dan moet je ook bereid zijn om een normale prijs te betalen. Hier wordt ik een beetje moedeloos van....
koning
Top 25 Contributor
holland
4,184 Posts
Bronze Member
koning replied on Sat, Jan 31 2015 7:34 PM

Helemaal mee eens Secondlife.

Blackrix
Top 100 Contributor
944 Posts
Bronze Member

Als een display €15,-- kost, en je bent een half uurtje bezig met het vervangen, dat ga je al snel richting of over de €50,--. En dat noemen we een aantal tientjes. Lijkt me een nette prijs.

jhamers
Not Ranked
35 Posts
Bronze Member
jhamers replied on Sat, Jan 31 2015 10:37 PM

Sorry, maar dat is beetje een dwaze 'fanboy' opmerking. Je draait daar de rollen om.

Ze zijn inderdaad kansloos verloren als ze mensen verneuken door ze 240 euro te doen betalen voor een afstandsbediening die na 2 jaar kapot gaat en nadien verwachten om 50 euro te betalen voor de 'goede service'.

Alleyman
Top 500 Contributor
76 Posts
Bronze Member
Alleyman replied on Sat, Jan 31 2015 11:17 PM
jhamers:

Sorry, maar dat is beetje een dwaze 'fanboy' opmerking. Je draait daar de rollen om.

Ze zijn inderdaad kansloos verloren als ze mensen verneuken door ze 240 euro te doen betalen voor een afstandsbediening die na 2 jaar kapot gaat en nadien verwachten om 50 euro te betalen voor de 'goede service'.

Beste jhamers,

Als je Beo4 binnen 2 jaar stuk gaat dan zit hij nog binnen de 3 jaar garantietermijn en hoef je helemaal niks te betalen voor je reparatie.

Tenzij het heel duidelijk is dat je hem hebt laten vallen (bewijslast bij de dealer).

En waar koop jij je Beo4 voor € 240,-?

Want hij kost al een paar jaar € 255,-
Alleyman
Top 500 Contributor
76 Posts
Bronze Member
Alleyman replied on Sat, Jan 31 2015 11:24 PM
Leko:

mijn beovision 3 begint nu toch echt uit de tijd te raken, hoewel het beeld toch nog steeds een stuk beter is dan een gewone lcd scherm. Maar ik pieker er niet over om weer een b&o aan te gaan schaffen. Voor rond de 2500 euro kan je ook een prachtige loewe (ik noem maar een zijstraat) aanschaffen.

Voor rond de € 3.000,- ook een nieuwe B&O!!

Blackrix
Top 100 Contributor
944 Posts
Bronze Member

jhamers:

B&O verwacht niet dat er binnen twee jaar €50,-- wordt betaald voor een reparatie, ze geven drie jaar garantie. Als een dealer toch de reparatiekosten rekent, kunnen daar verschillende oorzaken voor zijn. Ik reageerde alleen op de opmerking dat een paar tientjes rekenen voor het vervangen van een display oplichting zou zijn. Voor een normale reparatie van het display die defect is gegaan is dit een vrij normaal bedrag. 

BayernTechnik
Top 200 Contributor
Germany
291 Posts
Bronze Member

Ik had het eerder over de prijs tegenover de huidige kwaliteit van het scherm zelf... wat de dealer/ het servicepunt aan uren rekent is per winkel verschillend en natuurlijk logisch.

Ik vind het nogal lachwekkend om 50 euro (of meestal zelfs nog meer...) te moeten betalen voor een net nieuwe Beo4 met kapot display als reparatie. Hoe later het scherm gemaakt is, hoe slechter het is. En nee, ook bij zorgvuldig gebruik gaan deze displays uit zichzelf gauw stuk. Dan zit je alweer op de om en nabij 300 euro totaal, met een onzekere toekomst over (weer) het display... dat mag toch niet voor zo'n merk en die prijs ? Ik vind dat het na drie jaar zorgvuldig gebruik nog best voor deze prijs geheel als nieuw kan functioneren, zonder pixelfailures... zeker voor de prijs van 255€ (al komt die verhoogde prijs ook zeker door de verhoogde BTW).

Ik denk dat de Beo4 binnenkort wel eens uit de running gehaald zou kunnen worden, maargoed dat kan ook nog best jaren duren. Ik vind die nieuwe Beoremote maar een apart ding, zeker met die vreemde knik erin. 

Pluspunt van de laatste Beo4 is wel de joystick, erg handig voor in de menu's en veel sneller.

Van dit soort dingen is de dealer zelf dan ook weer de dupe, minder tevreden klant (lees: is verbaast over het zo snel stuk gaan van een duur product) en moet zelf tijd gaan besteden aan iets wat voor een geruime tijd naar volle functionaliteit hoort te werken. Daarmee zet B&O dan de dealer zelf weer voor schut.

Ik vind het zo jammer dat ze tegenwoordig met veel zorg dingen met de hand doen en dan alsnog die laatste puntjes op de i (software, onbetrouwbaarheid electronica door goedkopere leveranciers, etc) laten zitten tegenwoordig. Dat kleine stukje meer tijd of extra werk dat een product een hogere betrouwbaarheid kan geven... 

Het enigste product waarbij ik (sinds jaren) sinds jaren weer een beetje hét B&O product naar voren zag komen was de nieuwe Beovision Avant met zijn mooie moves die hij kan maken. 

Maar naar mijn mening is de kwaliteit en vormgeving van B&O de afgelopen jaren sterk verminderd, zeker qua betrouwbaarheid met software, service en het strakke design.

Page 2 of 2 (27 items) < Previous 1 2 | RSS
Beoworld Security Certificate

SSL