Sign in   |  Join   |  Help

Beosound Moment

rated by 0 users
Not Answered This post has 0 verified answers | 56 Replies | 1 Follower

koning
Top 25 Contributor
holland
4,184 Posts
Bronze Member
koning posted on Sun, Jan 11 2015 5:28 PM

Wat is jullie eerste indruk van de beosound Moment?

All Replies

koning
Top 25 Contributor
holland
4,184 Posts
Bronze Member
koning replied on Wed, Jan 21 2015 6:05 PM

Dat heb ik ook al een paar gevraagd op de general forum.

ze vinden dat blijkbaar niet interessant.

Rombeek
Top 500 Contributor
104 Posts
Bronze Member

Neem aan dat de bediening wel gewoon met een beo4 zal kunnen?

Enig idee hoe de Moment op een BV7mk3 ("ml product") aangesloten wordt?

geert bergmans
Top 500 Contributor
Netherlands
81 Posts
Bronze Member

Volges mij gaat dat allemaal met de ml/nl converter.

Tevens is er geen muurbeugel bij. Ik zou niet weten hoe je Moment op zou moeten hangen

wel word er een Essence muur remote bij geleverd.

Rombeek
Top 500 Contributor
104 Posts
Bronze Member

En de bijgeleverde Essence remote kun je mbv ir receiver via beo4 bedienen?

geert bergmans
Top 500 Contributor
Netherlands
81 Posts
Bronze Member

Dat weet ik niet. Ik heb zelf ook nog veel vragen.

Als de dealers hem hebben ga ik op onderzoek uit.

Rombeek
Top 500 Contributor
104 Posts
Bronze Member

Goed plan! Ga ik ook doen.

bedankt voor je reactie

Alleyman
Top 500 Contributor
76 Posts
Bronze Member
Alleyman replied on Sat, Jan 31 2015 11:19 PM
Hij is mooi hoor!

Wel even wennen aan de bediening.

Is nog niet helemaal duidelijk.

Maarja, om nou uren bij de dealer te gaan zitten spelen......
koning
Top 25 Contributor
holland
4,184 Posts
Bronze Member
koning replied on Sat, Jan 31 2015 11:23 PM

is er een muurbeugel beschikbaar ?

Alleyman
Top 500 Contributor
76 Posts
Bronze Member
Alleyman replied on Sat, Jan 31 2015 11:26 PM
koning:

is er een muurbeugel beschikbaar ?

Ik heb hem alleen nog maar staand op een tafel gezien.
Chris
Top 75 Contributor
Ostend-BE
1,167 Posts
Bronze Member
Chris replied on Sun, Feb 1 2015 7:52 AM

Heb het toestel nog niet in handen gehad, maar als ik de B&O site en filmpjes daarop bekijk bevalt het mij meer en meer. Vooral de bediening lijkt mij erg makkelijk te zijn, stukken overzichtelijker en minder gecompliceerd dan die iTunes remote wat wij nu gebruiken op de iPad. En dat is voor ons een cruciaal punt, de huisgenoten willen het zo eenvoudig en gebruiksvriendelijk als mogelijk. De zoekfunctie op de Moment zelf ziet er vooral makkelijk en eenvoudiger uit dan wat iTunes nu bied. De iTunes Mac mini welke nu voor muziek wordt gebruikt is niet verloren en kan ik blijvend inzetten als DLNA server voor de Moment. (Pluspunt!)

Ik twijfel niet aan de geluidskwaliteit van de Moment, maar ben vooral geïnteresseerd bij een bezoek aan de dealer wat de integratie nog zal te bieden hebben op ML gebied. Ik stel er mij weinig bij voor, maar als ik het toestel: a) Kan gebruiken in samenwerking met de bestaande ML/NL converter en masterlink, en b) Die Beomusic app. vanop een iPad evenzo eenvoudig te gebruiken valt ben ik tevreden.

Even een goed gesprek binnenkort met de dealer lijkt mij wel nodig, misschien zit er een deal aan te komen net zoals met de introductie van de BL18. Misschien valt mijn BS3200 voor een goede prijs  te ruilen. Dit zou de aankoop verzachten.

"Believe nothing you read and only half of what you see, let your ears tell you the truth."

koning
Top 25 Contributor
holland
4,184 Posts
Bronze Member

Zoals ik begrepen heb komt er een nieuwe ml/nl converter.

Chris
Top 75 Contributor
Ostend-BE
1,167 Posts
Bronze Member
Chris replied on Sun, Feb 1 2015 10:26 AM

koning:

Zoals ik begrepen heb komt er een nieuwe ml/nl converter.

Misschien wel, maar zou dit dan niet meer naar NL gericht zijn? Een uitgebreider type. Eigenlijk vanuit een simpel standpunt gezien, het omgekeerde van de converter die nu in het gamma aanwezig is. Want tenslotte de converter die nu verkocht word is eigenlijk specifiek bedoelt om een NL product bijkomend te laten meedraaien op de, in hoofdzaak ML bus. 

Ik zie niet direct uit het gamma de BeoLink Passive, Beolab 3500, etc... Als specifieke ML producten verdwijnen. Er zal altijd wel een mogelijkheid voorzien zijn om deze producten verder blijvend te integreren. Of B&O moet, gezien de heersende problemen een nieuwe investeerder vinden die een grote opkuis van plan is en hardhandig komaf maakt met bestaande klanten en hun oudere producten. En dat is iets wat wel niet zal gebeuren, bestaande klanten maken absoluut nog steeds een niet te onderschatten deel uit van het koperspubliek naar nieuwere systemen met eis tot integratie in hun bestaand AV-product.

"Believe nothing you read and only half of what you see, let your ears tell you the truth."

Carolpa
Top 100 Contributor
831 Posts
Bronze Member

BS Moment gisteren geinstalleerd. Werkt alleen in één vertrek. D.w.z. ik kan hem met één van de BV11 verbinden of één van de NL/ML converters.

Geen distributie naar andere NL producten. (vooralsnog) Maar bijvoorbeeld een BV7 met een NL/ML converter en de Moment kan het geluid wel distribueren naar ML.

Nog niet geprobeerd als ik de Moment bij de BLC NL/ML aanmeldt en vervolgens op ML geluid krijg (ga ik nog doen!)

NB: met de NL/ML converters zijn nu al "leuke" integraties mogelijk. Bijvoorbeeld zowel een BS5 en BS3000 in één systeem (nee, de BS5 is geen slaaf van de BS3000)

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
12,209 Posts
Bronze Member

@Carolpa

Could you - perhaps - repeat that in the english Moment thread.

Following this thread is very hard - the Google Translation is extremely bad.

It might, however be interesting for non-nederlandish-understanding people too.

I understood, that you had setup a Moment yesterday, and that it is about integrating with ML.....

MM

There is a tv - and there is a BV.

Rombeek
Top 500 Contributor
104 Posts
Bronze Member

Begreep gister bij dealer dat als ik een moment via (huidige) nl/ml converter op m'n BV7 aansluit, ik de functies vd aangesloten BS9000 verlies; maw er zou maar 1 audio-bron (of de Moment of de BS9000) bruikbaar kunnen zijn

Page 2 of 4 (57 items) < Previous 1 2 3 4 Next > | RSS
Beoworld Security Certificate

SSL