Sign in   |  Join   |  Help

Beovision 5 levensduur plasmascherm?

rated by 0 users
Not Answered This post has 0 verified answers | 9 Replies | 1 Follower

GerardfromHolland
Not Ranked
9 Posts
Bronze Member
GerardfromHolland posted on Fri, Jun 13 2014 11:39 AM

Ik overweeg de aanschaf van de eerste plasma tv van b&o de Beovision 5.Prachtig design, bijna nog mooier dan de MX serie ;-)

Wat zijn de ervaringen met de kwaliteit van de tv in het algemeen en van het plasmascherm in het bijzonder.

Kun je het aantal speeluren opzoeken? Hoeveel speeluren gat zo'n scherm mee. Wat is de achteruitgang etc.

Kortom waar moet ik op letten als ik een gebruikte Beovision 5 wil aanschaffen

Hoor graag de mening van jullie.

Groet,

Gerard.

All Replies

Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
5,423 Posts
Silver Member
Leslie replied on Fri, Jun 13 2014 1:40 PM

Geen idee wat de levensduur is van een BV5 plasma.

Ik heb er zelf 2 staan en geen problemen mee. Daarnaast heb ik mijn 2 Avants RF ook nog staan en eerlijk gezegd is de beeldkwaliteit van de Avant stukken beter als van de BV5. Vraag me niet waarom maar als ik ze naast elkaar zet dan verliest de BV5 het van de Avant. Maar ja, het oog wil ook wat en de BV5 is gewoon een plaatje om te zien vooral in combinatie met de Beocenter 2. De BV5 heeft helaas geen HDMI dus zal alle randapparatuur via scart aangesloten moeten worden. Voor een toestel dat 20000 euro heeft gekost kun je nu je slag slaan voor zo'n 700 a 800 euro. Succes!

Brengen & Ophalen

Blackrix
Top 100 Contributor
947 Posts
Bronze Member

Waar je bij plasmaschermen goed op moet letten is het inbranden. Een logo van een zender kan bijvoorbeeld inbranden in het scherm waardoor je de contouren zal blijven zien. Let hier goed op.

De later versies van de BeoVision 5 hadden wel een mogelijkheid voor een digitale bron via DVI, deze kom je alleen niet vaak tegen in de gebruikte markt. De beeldkwaliteit is afhankelijk van het aantal branduren en het gebruikte scherm (de BeoVision 5 is voor zover ik weet voorzien geweest van 4 types scherm). 

GerardfromHolland
Not Ranked
9 Posts
Bronze Member

Ja Leslie, je zet me aan het denken. De Avant 32 flat screen blijft ook op mijn lijstje staan.

En Blackrix, ik houd je advies in gedachte. Ik neem aan dat hoe jonger hoe beter. Ik kan natuurlijk ook altijd in het service menu kijken naar de totale speeldagen.. Als dat nog steeds 'menu 00GO' is.

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
3,784 Posts
Founder

Het handigste is als je een wit beeld op het scherm hebt. Dan kun je behalve de ingebrandde zenderlogo's ook de eventueel ontstane klaurvlekken gelijk waarnemen.

Blackrix
Top 100 Contributor
947 Posts
Bronze Member

Beobuddy:

Het handigste is als je een wit beeld op het scherm hebt. Dan kun je behalve de ingebrandde zenderlogo's ook de eventueel ontstane klaurvlekken gelijk waarnemen.

Ik denk dat hij kleurvlekken bedoelt.......

Secondlife
Top 500 Contributor
145 Posts
Bronze Member
Met de service afstandsbediening van de fabrikant van het panel kun je het scherm "wassen". Daarvoor verwijder je de lijst, de luidspreker cover en dan het plakbandje op de rand van het scherm. Voor de liefhebber heb ik zo'n remote te leen.
Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
3,784 Posts
Founder
Beobuddy replied on Sun, Jun 15 2014 11:24 AM

Die service afstandsbediening is ook zelf te maken. Gewoon de originele met 2 gaatjes erin te plaatsen...

Maar (groene) beeldvlekken verwijderen die door ouderdom erin gekomen zijn haal je niet weg. Zenderslogo's kun je wel verminderen.

Ik heb hier ook zo'n scherm gehad die kennelijk lange tijd in een bedrijf heeft gehangen met hun  informatie erop. Die wil je eigenlijk niet hebben.

Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
5,423 Posts
Silver Member
Leslie replied on Sun, Jun 15 2014 11:35 AM

Beobuddy:

Die service afstandsbediening is ook zelf te maken. Gewoon de originele met 2 gaatjes erin te plaatsen...

Maar (groene) beeldvlekken verwijderen die door ouderdom erin gekomen zijn haal je niet weg. Zenderslogo's kun je wel verminderen.

Ik heb hier ook zo'n scherm gehad die kennelijk lange tijd in een bedrijf heeft gehangen met hun  informatie erop. Die wil je eigenlijk niet hebben.

Beobuddy, begrijp je post niet helemaal mbt originele en 2 gaatjes erin?

Brengen & Ophalen

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
3,784 Posts
Founder
Beobuddy replied on Sun, Jun 15 2014 11:43 AM

Als je de originele panasonic afstandsbediening weet te vinden, dan kun je die gebruiken om het originele panasonicmenu in te komen en te bedienen.

Daarnaast bestaat er een service-remote voor de panasonicschermen. Dit is eigenlijk een gewone afstandsbediening maar dan met 2 extra kleine knopjes erop. Die knopjes kun je vervangen door 2 gaatjes in de remote te maken en er met een puntig voorwerp in te duwen.

Page 1 of 1 (10 items) | RSS
Beoworld Security Certificate

SSL