Sign in   |  Join   |  Help

Beeld op MX8000 staat teveel naar rechts, niet gecentreerd

rated by 0 users
Not Answered This post has 0 verified answers | 11 Replies | 2 Followers

GerardfromHolland
Not Ranked
9 Posts
Bronze Member
GerardfromHolland posted on Thu, Jun 12 2014 12:42 PM

Dag B&O liefhebbers,

Alweer heel lang geleden dat ik hier geweest ben maar nu dan toch weer met een probleempje.

Mijn MX8000 (blijft mijn favoriete beedlbuis tv design) heeft het tv beeld teveel naar rechts staan. Ik zie links van het beeld nog ca. 1 cm 'blanco' beeldbuis.

Ik ben een redelijke leek op dit gebied maar zitten er niet ergens kleine schroefknopjes om dit te stellen?

Hoor graag een oplossing.

Vriendelijke groet,

Gerard

All Replies

Chris
Top 75 Contributor
Ostend-BE
1,169 Posts
Bronze Member
Chris replied on Thu, Jun 12 2014 1:09 PM

Dag Gerard, welkom terug. Hoe is het fenomeen veroorzaakt, heb je de tv verplaatst, een harde duw, gevallen.... Het kan best zijn dat de spoel(en) losgekomen zijn op de cathodebuis en een beetje verschoven is. Opgepast eerst de HS spanning van de buis ontladen voor je een nazicht doet.

"Believe nothing you read and only half of what you see, let your ears tell you the truth."

GerardfromHolland
Not Ranked
9 Posts
Bronze Member

Dag Chris,

In het kort: mijnnMX7000 vertoonde kuren na tweemaal gerepareerd te zijn bij dealer. Wegens beperkt budget een MX8000 gekocht ca. 3-4 weken geleden. Tv bijna rechtop vervoerd. Bij aankomst dedd hij het prima. Toen tv op scherm gelegd om motorvoet te kunnen monteren. Daarna rechtop staand glasplaat verwijderd om beeldbuis en plaat van binnen schoon te maken. Daarna achterkap verwijderd om mijn grijs gelakt onderdeel aan de achterkap te monteren. Tv werkte prima.