Sign in   |  Join   |  Help
Click here to change your Beoworld Account Details

Streamen naar een klassieke set vanaf je iPhone

rated by 0 users
Not Answered This post has 0 verified answers | 8 Replies | 1 Follower

Capibaro
Not Ranked
27 Posts
Bronze Member
Capibaro posted on Tue, Jan 2 2018 10:41 PM

Watr is volgens jullie de beste oplossing om te streamen vanaf je woon of computer naar een klassiek systeem (Beosystem 5500 of 9300). Ik heb nu een Logitech BT adapter (bluetooth), maar de kwaliteit is niet zo goed als mijn Apple tv. Is er iets voor bluetooth waarbij je geen kwaliteit verliest?

All Replies

Capibaro
Not Ranked
27 Posts
Bronze Member

Nu in goed Nederlands: Wat is volgens jullie de beste oplossing om te streamen vanaf je telefoon of computer naar een klassiek systeem (Ik heb een Beosystem 5500 of 9300). Ik hgebruik nu een Logitech BT adapter (bluetooth), maar de kwaliteit is niet zo goed als wanneer ik via mijn Apple TV stream. Is er iets voor bluetooth waarbij je geen kwaliteit verliest? Of is een Neosound core de oplossing?

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
3,241 Posts
Founder

De vraag die ik zou stellen, welk muziek wilo je streamen? Spotify, Deezer of iets anders en voor welke OS. Denk iPhone als het zo lees.

Voor bluetooth moet je ontvanger gebruiken (en een telefoon die dezelfde nieuwere Bluetooth versie heeft) , die versie 4.0 of hoger heeft.

Die ondersteunen APTX en daarmee stream je zonder compressieverlies. De Marmitek Boomboom 90 is dergelijke bluetooth ontvanger. Goede ervaringen mee en een goed geluid.

Als alternatief zijn Spotify connect kastjes waarmee je je muziek dat het kastje streamt. Als voorbeeld Gramfon, Sonos of andere. Deze nemen jouw geggevens over, hebben een eigen internettoeganfg en daarmee wordt je telefoon meer een afstandsbediening. Als je dan wegloopt, blijft de muziek doorgaan.

Verder heb je ook nog Google's Cromecast Audio, dan cast je de muziek naar een dongle van, die je hebt aangesloten op je versterker

Als je voor hoge kwaltiteit gaat, zou ik de  Gramofon en de Chromecast vermijden.

Wil je voor kwaliteit en gaan hobbyen, dan zou ik voor een Raspberry Pi3 in combinatie met een Hifiberry DAC Pro+  ,met eventueel een los 7"scherm gaan. Dan ga je lekker. In combinatie een Max2Play image ben je het mannetje.

Eenvoud kost ook geld en dan neem je een Beosound Moment ,Essence mk2, Core Sonos of ander merk.

Capibaro
Not Ranked
27 Posts
Bronze Member

Dank je voor je uitgebreide antwoord en opties. Daar ga ik eens Induiken, met name die BT ontvanger. Boven heb ik ook zo'n Bluetooth receiver van Logitech, maar ik denk dat daar wat kwaliteit verloren gaat. Die Raspberry Pie is meer voor mensen die een Android telefoon hebben denk ik (lees = die iets met computers kunnen).

Wat op zich heel goed werkt is een Apple TV, maar dan moet de TV aanstaan als je streamt. Ik hoor wel dat Tidal daar een app voor heeft gereleased. Dat betekent dus de hoogste kwaliteit muziek streamen. Wat voor mij ook werkte is een oude Airport extreme. Muziekkwaliteit was 100% zover ik kon horen, maar die ging zitten lukken met de snelheid van mijn wifi. Ik denk dat die er mee stoorde ofzo, of misschien met het kanaal van de Apple tv. Op zich is dit wat mij betreft wel de beste optie. Misschien moet ik dat ook nog eens opnieuw proberen. 

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
3,241 Posts
Founder

De grootste ergernis die er is, is muziek met dropouts. Dat kan je voorkomen door gebruik te maken van apparaten waar een netwerkkabel in kan.

De Apple Airport was toendertijd voor mij de reden om over te gaan naar de playmaker. De Apple klonk vlak en er zat weinig leven in. Er kwam muziek uit, maar ik werd er niet vrolijk van. Wellicht dat eea inmiddels kwalitief verbeterd is, maar dat weet ik niet. Met een Airport ben je wel Apple gebonden. Niet iedereen heeft een iDevice.

De Rpi is meer voor hobbyisten, die het leuk vinden om zelf te knutselen. De kwaliteit die je dan kunt halen ligt hoog. Audioboards met Burr-Brown DAC's erop enzovoort. Raspberry wordt ondersteund door diverse makers van images die redelijk out of the box werken. Die hebben dan het bekende Kodi of andere mediasofware draaien.

Hier een voorbeeld: https://www.max2play.com/en/

Deze image ondersteunt sinds kort ook Spotify Connect.

Zelf gebruik ik nu de Moment in combinatie Deezer Hifi. Losless gestreamde muziek. Die kan ook in combinatie met oudere apparatuur en de B&O app.

Wereldding.

Capibaro
Not Ranked
27 Posts
Bronze Member

Jeetje gast, jij bent echt een encyclopedie op het gebied van B&O. Respect! Ik vond de geluidskwaliteit van de Airport beter dan van mijn BT apparaat, maar inderdaad vlakker van als ik het via de Apple TV deed (die ook nog eens veel meer power gaf). Denk dat ik toch maar eens in de Beosound Core ga duiken. Ik waardeer je antwoord over de Rpi, maar dat is echt voor andere mensen (mensen met competenties).

Leko
Top 500 Contributor
119 Posts
Bronze Member
Leko replied on Fri, Jan 5 2018 9:43 AM

@ Beobuddy.

inderdaad, je kennis m.b.t. audio mogelijkheden is ongelooflijk. Daarom ook deze vraag:

Zoals uit vorige posts blijkt ben ik niet zo enthousiat meer over de BM 5. Ik heb een donkerbruin vermoeden dat er veel meer uit mijn Beolab 9 te halen valt. Ik wil dus de Beolab gebruiken om op een harde schijf gezette cd's, flac kwaliteit, en mijn abbo op Tidel, hifi kwaliteit, af te kunnen spelen. 

Wat is jouw mening en advies hiervoor?

Bij voorbaat weer hartelijk dank.

HarryP
Not Ranked
14 Posts
Bronze Member
HarryP replied on Thu, Jan 11 2018 12:34 AM

Beobuddy:

Zelf gebruik ik nu de Moment in combinatie Deezer Hifi. Losless gestreamde muziek. Die kan ook in combinatie met oudere apparatuur en de B&O app.

Wereldding.

Kan dit volledig onderschrijven. Met de laatste software updates werkt het uitstekend en in combinatie met een NAS heb ik ook alle muziek die je niet op Deezer / TuneIn vindt in een hoge kwaliteit beschikbaar. 

Overigens heeft de Moment (net als de core) een line-in waar je apparaten op kan aansluiten die b.v. Tidal ondersteunen (en ja, de oplossing wordt daar niet goedkoper van :-)

Alleyman
Top 500 Contributor
58 Posts
Bronze Member
Capibaro:

Jeetje gast, jij bent echt een encyclopedie op het gebied van B&O. Respect!

En dat terwijl hij het zelfs niet eens over B&O heeft gehad, maar alleen over randapparatuur Big SmileBig SmileBig Smile
Page 1 of 1 (9 items) | RSS