Sign in   |  Join   |  Help
Click here to change your Beoworld Account Details

Spotify multiroom issue

rated by 0 users
Not Answered This post has 0 verified answers | 13 Replies | 1 Follower

KW
Not Ranked
9 Posts
Bronze Member
KW posted on Fri, Dec 15 2017 5:19 PM

Hi,

Hopelijk is er iemand met een oplossing voor mijn probleem.

-Beoplay s8 aangesloten op een essence mk2

-beoplay a6

-Beoplay m3

op het moment dat je een radio zender afspeelt (via de essence) is het geen probleem dit uit te breiden richting de rest van de speakers.

Het probleem is dat als je spotify opstart de m3 ineens niet meer zichtbaar is in de multiroom lijst en deze dus niets afspeelt...

iemand een goede oplossing?

mvg,

kees

All Replies

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
3,241 Posts
Founder

Spotify ondersteund geen multi-room. Dus kun je vanuit de Spotify app maar 1 speaker kiezen. 

De oplossing is een Deezer account nemen. Dan kun je alle speakers simultaan laten meelopen. 

KW
Not Ranked
9 Posts
Bronze Member
KW replied on Sat, Dec 16 2017 8:02 PM

Jawel hoor, multi room werkt ook met spotify.

Ben er inmiddels achter waar de fout in zat, de m3 ondersteund geen Spotify Connect... dus heb hem vandaag omgeruild voor een m5

nu draait alles als een zonnetje!

Thanks voor het meedenken! 

Goed weekend

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
3,241 Posts
Founder
Beobuddy replied on Sun, Dec 17 2017 12:07 PM

Ah, ok. 

Kun je dan alle speakers tegelijkertijd dezelfde muziek laten spelen?

De B&O app stuurt je door naar de Spotify app. Maar daar kun je maar 1 speaker selecteren. 

Dus kun je aangeven hoe je dat voor elkaar krijgt?

Maak je soms een aparte groep met speakers aan?

KW
Not Ranked
9 Posts
Bronze Member
KW replied on Sun, Dec 17 2017 2:00 PM

HI,

Er zijn 2 manieren om dit op de starten:

Gebruik aller eerst de Nieuwe Bang&Olufsen app ( wit met zwart logo )

Als er al een multi room ervaring draait ( b.v tunein radio ) dan open je de Spotify app en dan zie je de dan active speakers in een gebundelde selectie staan, als je die aanklikt dan begint Spotify te spelen over deze speakers. ( als er een nog niet actief zou zijn kun je deze via de B&O app alsnog activeren onder het kopje multi room ) en dan draait Spotify over alle speakers.

De tweede manier is om gewoon 1 speaker te selecteren, en dan naar de app te gaan en de andere multi room speakers via het + teken toe te voegen aan de ervaring

Hopelijk heb je er wat aan

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
3,241 Posts
Founder

Bedankt voor de info. NL is hier aanwezig in de vorm van een BS Moment en een NL/ML convertor. Niet echt een geschikte setup om dat multiroom te testen op dit moment.

Teletom
Not Ranked
20 Posts
Silver Member
Hl KW, ik heb onlangs ook een Beoplay M3 gekocht en loop tegen hetzelfde Spotify multiroom probleem aan.

Overweeg hem ook voor de M5 om te ruilen.

Er is echter één maar.

Toen ik de M5 tijdens de introductie bij de dealer hoorde viel mij de (te) heftige basweergave op. Iets dat al vaak op dit forum en ook in reviews aan de orde is gekomen.

Inmiddels is in juni een soort toonregeling via de Beoplay app geïntroduceerd, die volgens de berichten maar weinig effect heeft.

Mijn vraag is of de basweergave inmiddels beter te regelen is.

Nog een opmerking over de b&o app: de laatste versie 1.4.0.11269 werkt probleemloos!
KW
Not Ranked
9 Posts
Bronze Member
KW replied on Wed, Dec 20 2017 8:07 PM

Hi,

wellicht dat je de m5 uit mag proberen van je dealer?

Geluid is en blijft een persoonlijk iets natuurlijk, naar mijn mening is de bass niet to much, mijn a6 klinkt voller dan de m5.

met de play app kun je wel wat beter de voorkeuren instellen, dus wellicht scheelt dat ook weer.

(en optisch gezien is de m5 wel een fraaiere speaker..)

Inderdaad, ze blijven goed bezig met de app, in het begin zaten er wel regelmatig bugs in!

Mochten er vragen zijn hoor ik deze wel.

groet, Kees 

Teletom
Not Ranked
20 Posts
Silver Member
Bedankt voor je informatie, dat wordt dus weer een ritje naar de dealer!

Groet,

Johan
koning
Top 25 Contributor
holland
4,029 Posts
Bronze Member
koning replied on Sun, Dec 24 2017 12:23 PM

Ik heb de m3 terug gestuurd.

Geluid is gewoon niet mooi.

Vond de A1 een beter geluid geven.

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
3,241 Posts
Founder
Beobuddy replied on Wed, Dec 27 2017 11:00 AM

Inmiddels staat hier sinds het weekend een M5.

Het is weer indrukkendwekkend wat een sound deze kleine jongen weet neer te zetten. Het laag is in te stellen naar de positie die hij heeft. Zelf vond ik hem op laag volume iets te veel laag weergeven en dat heb ik via de instellingen weten te verlagen door hem op de "hoek" positie in te stellen.

Dat instellen hoor je real-time als je deze veranderd in de app. Bluetooth volumewiel erbij en iedereen kan hem harder of zachter zetten zonder er eerst naar toe moeten lopen of de app te openen.

Best handig en een leuk hebbedingetje, die M5.

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
3,241 Posts
Founder

Het wordt alleen maar beter.

De M5 gekoppeld met een bluetooth tafelremote. Waar je ook zit, je hoeft nu niet naar de M5 te lopen of je app te openen voor het volume. Gewoon draaien aan het wiel. Gaat als een speer.

Verder heb iik inmiddels begrepen dat er 2 verschillende apps zijn. De nieuwere B&O app met het zwart-witte logo. Deze app laat je de positie van de M5 instellen. Geeft verandering van de hoeveelheid laag.

De Beoplay app is een andere als je middels bluetooth eenmalig een verbinding hebt gemaakt, kun je veel meer instellen vwb het geluid. Hoog, midden en laag zijn dan instelbaar. Als je de witte cirkel in het vlak beweegt hoor je gelijk meer of minder hoge, midden en lage tonen. Een voorkeuzenaam erbij en klaar.

Heb een foto erbij gedaan ter illustratie.

Teletom
Not Ranked
20 Posts
Silver Member
@ Beobuddy

Toch nog even een vraag over de lage tonen regeling van de M5 via de Play-app.

Dezelfde beoplayapp gebruik ik ook voor mijn M3, maar vind het regelbereik van de tonen vrij beperkt, m.a.w. ik merk vrij weinig verschil.

De M5 vind ik van nature (te) bass-heavy en wil dat graag via de app kunnen verminderen. Mijn vraag ik of de app dat in voldoende mate kan.

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
3,241 Posts
Founder
Beobuddy replied on Thu, Dec 28 2017 10:17 PM

Bij de M5 is dat duidelijk merkbaar. Bright is een een heel stuk lichter met minder laag. 

Begin met de “hoek” instelling en daarna middels tonetouch kun je het laag nog meer verminderen. 

Page 1 of 1 (14 items) | RSS