Sign in   |  Join   |  Help
Click here to see Christmas Prizes
Click here to change your Beoworld Account Details

Hobbyist gevraagd..

rated by 0 users
Answered (Verified) This post has 1 verified answer | 23 Replies | 2 Followers

bertolini
Not Ranked
9 Posts
Bronze Member
bertolini posted on Tue, Sep 26 2017 9:23 AM

Beste Forumleden,

Uit nalatenschap een Beosound 2500 met Beolab 2500 gekregen. Werkt netjes alleen zoals bij vele las ik is het snaartje “ Verteerd “ en hoor je wel het motortje maar draait niet. Zou het leuk vinden om deze weer werkend te krijgen..heb er namelijk ook wat vintage tapes bij gekregen en zoek een hobbyist die mij daarmee wil helpen tegen iets lekkers bij de koffie of een knap flesje wijn o.i.d. Woon je in Amsterdam of omstreken dan hoor ik het graag van je. Alvast bedankt. 

Gr 

Answered (Verified) Verified Answer

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
3,206 Posts
Founder
Verified by bertolini

Of is het de professional die juist verder kijkt dan zijn neus lang is en door ervaring weet wat dat er meer aan de hand kan zijn dan enkel dat ene verteerde snaartje. In de ogen van een leek zijn er al talloze mensen bij de neus genomen en die eindigen vaak hier (of bij enkele andere hier op het forum)

Frapant is echter wel dat er een dienst gevraagd wordt in ruil voor een wijntje of iets lekkers voor bij de koffie en er uiteindelijk betaald is.

Ik hoop dat de hobbyist dan ook de detectie en het bijbehorende voedinkje heeft nagekeken voor de deurtjes. Anders kan alsnog 1 van beide er de brui aan geven. Laat staan het verouderde vet eens grondig schoonmaken en vervangen in zowel het mechanisme als het geleidsysteem. Een snaartje kan iedereen wel vervangen.

Nog veel luisterplezier met de BC2500.

All Replies

bertolini
Not Ranked
9 Posts
Bronze Member

Hè....waar blijven jullie nou...niemand...? Of zijn ze uitgestorven naar al die jaren...😏 wellicht reggio Utrecht of elders...? 

bertolini
Not Ranked
9 Posts
Bronze Member

Nou nou...gelukkig heeft zich alsnog ene Marc uit het zuid westen des lands gemeld en heeft op deskundige wijze de snaar vernieuwd en lagers gesmeerd. Sympathieke vent met een aardige algemene technische kennis of dit nu een snaartje van een Beosound is of je geliefde versterker van merk X kan je bij deze Marc terecht. En de prijs....ook nog eens vriendelijk! 

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
3,206 Posts
Founder

bertolini:

Hè....waar blijven jullie nou...niemand...? Of zijn ze uitgestorven naar al die jaren...😏 wellicht reggio Utrecht of elders...? 

Je vroeg ook naar een hobbyist, niet naar een professional.

koning
Top 25 Contributor
holland
4,018 Posts
Bronze Member

Je vroeg ook naar een hobbyist, niet naar een professional.

ScherpWink

bertolini
Not Ranked
9 Posts
Bronze Member

Nou Nou...wat zijn we weer kortzichtig bezig en dat noemt zichzelf professional....Hmm ben ik blij dat diegene niet aan mijn beootje heeft gesleuteld maar een hobbyist die dit professioneel heeft uitgevoerd...Stick out tongue fijn weekend allemaal.

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
3,206 Posts
Founder
Verified by bertolini

Of is het de professional die juist verder kijkt dan zijn neus lang is en door ervaring weet wat dat er meer aan de hand kan zijn dan enkel dat ene verteerde snaartje. In de ogen van een leek zijn er al talloze mensen bij de neus genomen en die eindigen vaak hier (of bij enkele andere hier op het forum)

Frapant is echter wel dat er een dienst gevraagd wordt in ruil voor een wijntje of iets lekkers voor bij de koffie en er uiteindelijk betaald is.

Ik hoop dat de hobbyist dan ook de detectie en het bijbehorende voedinkje heeft nagekeken voor de deurtjes. Anders kan alsnog 1 van beide er de brui aan geven. Laat staan het verouderde vet eens grondig schoonmaken en vervangen in zowel het mechanisme als het geleidsysteem. Een snaartje kan iedereen wel vervangen.

Nog veel luisterplezier met de BC2500.

bertolini
Not Ranked
9 Posts
Bronze Member

Nu weet ik weer waarom ik zo weinig op dit soort forums zit...maar wil hier wel 1x op reageren en dan ben er weer klaar mee.

1. Leuk dat je NU reageert.. maar waar was je toen ik de oproep had geplaatst..!? of staan de beste stuurlui weer eens aan wal?

2. Dan suggereer je iets zonder deze persoon überhaupt te kennen of er te zijn geweest en ik wel..Na eerst telefonisch contact is de vergoeding                    doorgenomen van 2 tientjes incl. snaar en achteraf ook de lagers smeren plus arbeidsloon...tja als jij nu had gereageerd was ik met een paar                      gevulde koeken klaar geweest..bedankt hiervoor!

3. Laat ik je dit vertellen over zijn knowhow, wat ik kon constateren was niet alleen B&O maar ook andere merken en zelfs televisies. Daarbij zag ik                  diversen spullen staan die zowel bij B&O dealers vandaan kwamen als van de particulier. Werk zat..en toch vond diegene tijd om mij te helpen                    en dat is waar om draait! Want vanuit je luie stoel iemand bekritiseren is wel zo makkelijk. En van die 2 tientjes zal hij echt niet rijk van worden..

4. Als laatste reactie op je schrijven doet me denken aan Kwikfit..je komt voor een uitlaat en gaat met halve nieuwe auto de garage uit..Of wat mij                  gebeurde je brengt een antieke staande klok weg naar een gerenommeerd bedrijf om deze eens goed schoon te laten maken en vervolgens loopt              deze never meer op tijd. Dus ach mocht er weer eens iets aan moeten gebeuren ( zolang ik deze nog in het bezit heb ) bel ik Marc..Laughing

Gezellig en behaaglijk weekend beste forum leden. Lets have a Party !!!

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
3,206 Posts
Founder

Nou, het is weer fraai. Het is je gelukt om je meerdere keren negatief uit te laten over mijn persoon of werkwijze.

Knap hoor. Gevalletje "pot verwijt de ketel dat ie  zwart ziet", terwijl:

- ik enkel gesteld heb dat een professional meer ervaren is dan een hobbyist en daarmee vaker te maken heeft met "oorzaak en gevolg"schade. En daarmee dus preventief andere schade of herhaling kan voorkomen in de toekomst.

- je zelf aangeeft bij een hobbyist te zijn geweest

- een leek van alles is wijs te maken. Het feit dat je het over lagers hebt, betekent dat je niet goed hebt opgelet, geluisterd of bent wijsgemaakt. Want er zitten namelijk geen lagers in een BC2500.

Maar nog even over dat suggestieve "Kwikfit" vergelijking. Ik houd klanten op de hoogte als er bijkomende kosten zijn en  waar nodig worden deze middels foto's per email ondersteund. Mijn motto is dat er verschil is tussen werkend maken en werkend houden. En gelukkig wordt dat meer gewaardeerd dan ieder keer het ad hoc oplossen van een (nieuw of herhaald) probleem.

Met een klantenkring bestaande uit zowel zakelijke (dealers) als particulieren,  die ver over de grens gaat, wil ik dat laatste zo goed als mogelijk voorkomen.

En als "beste stuurlui" gun ik anderen het ook om te reageren. Mocht ik tussen alle aangeboden reparaties toch nog de kast met koek en andere versnaperigen weten te bereiken, dan tref ik die daar meer dan voldoende aan.

Leko
Top 500 Contributor
115 Posts
Bronze Member
Leko replied on Sat, Oct 7 2017 7:14 PM

Berteloni (9 posts), heeft commentaar op Beobuddy (3.189 posts). Je moet wel lef hebben. Als er eentje is die altijd voor iedereen klaar staat is Beobuddy wel.  

koning
Top 25 Contributor
holland
4,018 Posts
Bronze Member
koning replied on Sat, Oct 7 2017 10:08 PM

niet meer op in gaan mensen,wij weten wel beter!

Boem
Top 500 Contributor
Holland
64 Posts
Bronze Member
Boem replied on Sun, Oct 8 2017 8:16 PM

Vind ik ook niet normaal hoe bertolini reageert, ben een paar keer bij Beobuddy persoonlijk geweest en hij heeft mij altijd correct en vriendelijk geholpen en vraagt zeker ook niet te veel voor een reparatie.
Echt een topper in het herstellen van Bang & Olufsen apparatuur
Koning je hebt gelijk, niet op in gaan schrijf je maar dit moest even van mijn lever

Beoradio
Top 500 Contributor
Belgium
84 Posts
Gold Member

@ Boem en Koning

Ben het 100 % met jullie  eens.

Blackrix
Top 75 Contributor
894 Posts
Bronze Member

Als je een BeoCenter 2500 goed wil aanpakken, ben je wel een paar uur aan het sleutelen. Deurmechaniek en clampermechaniek demonteren, reinigen, smeren en voorzien van een nieuwe snaar, deuren afstellen, CD print doorsolderen, en dan nog het cassettedeck. En dan mag je hopen dat er nergens een stuk verhard kunststof afbreekt van het chassis of in het cassettedeck. En ik werk inmiddels al zo’n 25 jaar professioneel en hobbymatig met Bang & Olufsen apparatuur, dus ken wel een beetje het klappen van de zweep.

marc
Top 500 Contributor
netherlands
64 Posts
Bronze Member
marc replied on Thu, Oct 12 2017 8:52 AM

Bertoli,

fijn dat je het voor me opneemt, ik merk hier zelf op het forum dat diverse "grootheden" de wijsheid in pacht hebben maar op het moment dat je een vraag stelt is er niemand bereid om je te helpen of je vraag te beantwoorden.

Totdat je je went tot een hobbyist om je toestel weer aan de praat te krijgen, dan schop je blijkbaar tegen schenen...

(iets over eigen vet en gaar smoren mompelt...)

ps.

Bedankt voor de gevulde koeken!

Page 1 of 2 (24 items) 1 2 Next > | RSS