Sign in   |  Join   |  Help
Click here to tell us about your new email address

Beocenter 9500 cassettespeler

rated by 0 users
Answered (Not Verified) This post has 0 verified answers | 10 Replies | 1 Follower

henk1857
Not Ranked
10 Posts
Bronze Member
henk1857 posted on Wed, Mar 22 2017 3:22 PM

Ik heb een Beocenter 9500 waarvan de cassetterecorder het niet doet. Ik heb de cassettespeler los gehaald en het riempje aan de achterkant vervangen. Dit heeft niet geholpen. Ik heb geprobeerd de cassettespeler te demonteren, maar dit lukt me niet.

Is het riempje wat ik vervangen heb, het enige riempje?

Heeft iemand een beschrijving hoe ik de cassettespeler kan demonteren?

Groeten Henk

All Replies

Blackrix
Top 75 Contributor
867 Posts
Bronze Member
Suggested by Blackrix

Beste Henk,

De BeoCenter 9500 heeft twee types loopwerken gehad. Vaak is dit wel te repareren. Draait de motor nog wel?

henk1857
Not Ranked
10 Posts
Bronze Member
henk1857 replied on Sat, Mar 25 2017 12:03 PM

Hoi Blackrix,

Bedankt voor je reactie.

Er draait niets als ik de tape aanzet. Ik heb de cassettespeler als los gehad en het riempje aan de onderkant vervangen, maar dat helpt niet.

Ik wel eens cassettespelers uit oude beocenters met een platenspeler erbij los gehad en riempjes vervangen, maar heb bij deze geen idee wat ik los moet schroeven en of ik het dan ooit weer in elkaar krijg.

Groeten, Henk

Blackrix
Top 75 Contributor
867 Posts
Bronze Member

De motor kan natuurlijk ook defect zijn. Had het loopwerk één lange platte snaar?

henk1857
Not Ranked
10 Posts
Bronze Member

Ik zie alleen aan de onderkant een klein snaartje. Die heb ik vervangen, maar dit helpt niet. Ik kan zien waar de platte snaar zou moeten lopen, maar de snaar zelf zie ik niet en ik weet niet welke schroeven ik wel en niet los moet draaien om de speler open te maken, zodat ik bij de schijven kan waar volgens mij de platte snaar zou moeten zitten. 

Blackrix
Top 75 Contributor
867 Posts
Bronze Member

Dit is het nieuwere loopwerk. Die heeft 3 snaren. De enige oplossing is het vervangen van alle snaren, maar dat is wel een leuk klusje. Vooral de platte snaar is het nodige gedoe om te vervangen. En die snaar is waarschijnlijk net degene die het probleem veroorzaakt.

henk1857
Not Ranked
10 Posts
Bronze Member

Heb jij een beschrijving hoe ik de cassettespeler uit elkaar kan halen. Met het plaatje uit het servicemanual kan ik niets :-(

Blackrix
Top 75 Contributor
867 Posts
Bronze Member

Helaas is er geen beschrijving, maar ik kan de snaren eventueel wel voor je vervangen.

henk1857
Not Ranked
10 Posts
Bronze Member

Hoi Blackrix,

Wat gaat me dat kosten? Waar woon je?

Blackrix
Top 75 Contributor
867 Posts
Bronze Member

Ik woon in het noorden van het land. Ik schat dat je een paar tientjes kwijt zal zijn.

Blackrix
Top 75 Contributor
867 Posts
Bronze Member

Stuur me anders even een berichtje via mijn profiel.

Page 1 of 1 (11 items) | RSS