Sign in   |  Join   |  Help
Click here to tell us about your new email address

absolute beginner - Beosound 9000 - Scandyna

rated by 0 users
Not Answered This post has 0 verified answers | 6 Replies | 1 Follower

Beowolf9000
Not Ranked
2 Posts
Bronze Member
Beowolf9000 posted on Mon, Feb 20 2017 4:24 PM

Hallo allemaal,

In een spontane actie en enigszins per ongeluk via een veilig site een Beosound 9000 gekocht, dus zonder huiswerk en voorbereiding ... liefde maakt blind?

Nou zou ik graag Scandyna luidsprekers aansluiten, nog niet gekocht, wel verliefd ... de actieve variant wel te verstaan van de Smallpods.

Ben dus waarschijnlijk iemand die uiterlijk net zo belangrijk vind als het geluid, misschien zelfs iets belangrijker.

Kunnen deze luidsprekers op de B9000 worden aangesloten, klinkt dat en wat voor soort kabels of adaptors heb ik nodig? 

Alvast dank voor jullie bijdrage!!

Groet

All Replies

Capibaro
Not Ranked
5 Posts
Bronze Member
Capibaro replied on Sun, Mar 12 2017 10:32 PM

Volgens mij kan dat prima als ze niet actief zijn. Maar net als jij weet ik er niet zoveel van. Moet wel zeggen dat toen ik B&O speakers er op aansloot dat het geluid toen opeens veer warmer was.

Ferdinand
Top 150 Contributor
Malmö, Sweden
364 Posts
Gold Member

Hi Beowolf, welkom!

Ik denk dat Steve van Soundsheavenly (ook sponsor van dit webforum) jou perfect kan adviseren welke kabels er precies nodig zijn.

Ik had destijds met passieve luisprekers een verborgen pre-amp tussen BS9000 & luidsprekers.

Veel plezier met de BS9000. Zit er ook bevestigingsmateriaal bij? Er is nl. van alles beschikbaar. Horizontale en verticale muurbeugel, tafelstand, verticale vloer standaard etc.

Blackrix
Top 100 Contributor
868 Posts
Bronze Member
Blackrix replied on Tue, Mar 14 2017 10:57 AM

Als je de actieve luidsprekers op de BeoSound 9000 aansluit, zal deze in optie 0 komen te staan. De afstandsbediening zal dus niet werken. Dit is wel op te lossen door hem met de afstandsbediening in optie 1 te zetten, maar dit zal elke keer moeten gebeuren als hij van de netspanning wordt gehaald. 

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
3,154 Posts
Founder

Aktieve speakers op de powerlink geeft dat de BS9000 vanzelf in optie 1 gaat en daarmee ir-instructies aanneemt.

Blackrix
Top 100 Contributor
868 Posts
Bronze Member

Beobuddy:

Aktieve speakers op de powerlink geeft dat de BS9000 vanzelf in optie 1 gaat en daarmee ir-instructies aanneemt.

Alleen met aktieve B&O speakers.....

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
3,154 Posts
Founder

Zolang het aan/uittrigger-signaal op pin 4 maar gebruikt wordt, of kortgesloten.

Page 1 of 1 (7 items) | RSS