Sign in   |  Join   |  Help
Click here to tell us about your new email address

Beosound Moment wordt volwassen.

rated by 0 users
Not Answered This post has 0 verified answers | 9 Replies | 0 Followers

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
3,108 Posts
Founder
Beobuddy posted on Thu, Feb 16 2017 7:36 AM

Eindelijk, na toch al weer een lange tijd na de introductie is de software aardig bijgewerkt.

Hier, wel in het engels, een filmpje met de uitleg van de verbeteringen:

Normal 0 21 false false false NL X-NONE X-NONE https://www.youtube.com/watch?v=T07bInUNKVA&feature=youtu.be

Het kan net dat duwtje zijn om twijfelende kopers in spé toch over de streep te halen.

All Replies

koning
Top 25 Contributor
holland
3,938 Posts
Bronze Member
koning replied on Thu, Feb 16 2017 8:44 AM

Eindelijk volwassen zou ik het niet noemen na 2 jaar.

Hij doet nu pas eindelijk wat hij had moeten doen vanaf het begin.

Zelfde voor de beovision 14 bezitters!!!

Zou dit de nieuwe trend wezen?

Misschien was een overnamen beter geweest,dan hadden ze weer wat meer geld om een goed software bedrijf in de arm te nemen.

athos
Not Ranked
33 Posts
Bronze Member
athos replied on Thu, Feb 16 2017 4:08 PM

Inderdaad jammer dat het 2 jaar heeft moeten duren, maar eerlijk = eerlijk, het werkt nu wel echt goed. Ik draai de BETA sw nu een week of 3 en moet zeggen, groot verschil. In ieder geval blij dat men er tijd en energie ingestoken heeft om Moment beter te maken. 

koning
Top 25 Contributor
holland
3,938 Posts
Bronze Member
koning replied on Thu, Feb 16 2017 4:09 PM

zijn ze dat niet min of meer verplicht?

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
3,108 Posts
Founder

Weet het niet, denk het niet. De Moment werkte toch, niet optimaal, maar werkte.

Ik denk wel dat het voor de verkoop gunstig is als aan de software gewerkt wordt om hem te optimaliseren. Ken toch verhalen van mensen die er niet mee om konden gaan en zo hun Moment voor een schijntje hebben verkocht. Wellicht dat die nu spijt zouden kunnen krijgen. Omdat inderdaad nu pas de Moment werkelijk bruikbaar wordt.

Het zou in ieder geval de negativiteit rond de Moment weg kunnen halen. De meeste dealers waren tot nu toe nog niet echt enthousiast over de Moment.

De grootste drempel blijft nog voor velen het omzetten van hun muziekcollectie, al dan niet in de vorm van cd of digitaal. Werden we voor een paar jaar terug nog richting het wma-lossless formaat (zonder verlies inclusief id-tag en cover-art ,onder licentie) geduwd, nu moeten we wel naar flac of ander compressie-formaat om dat anders de Moment het niet slikt.

koning
Top 25 Contributor
holland
3,938 Posts
Bronze Member
koning replied on Thu, Feb 16 2017 6:42 PM

op qobus , tidal, en Cdbaby & bandcamp is alles in flac en hi-res.

vind het jammer dat je nog steeds aan deezer mprut vast zit.

hoop dat ze in de toekomst iets uit brengen waar je zelf je eigen streamingdienst kan kiezen.

Leko
Top 500 Contributor
100 Posts
Bronze Member
Leko replied on Fri, Feb 17 2017 10:00 PM

Prima, perfect, helemaal goed. 

Maar is het niet een beetje raar dat ze er twee jaar over moeten doen om een goed produkt af te leveren?

Daar komt nog bij dat ik 2400 euro voor een tablet, waar je alleen muziek af kan spelen ( plus van alle kanten dichtgetimmerd) , een beetje veel vind.

Plus alles wat Koning zegt. 

Leko
Top 500 Contributor
100 Posts
Bronze Member
Leko replied on Fri, Feb 17 2017 10:01 PM

Prima, perfect, helemaal goed. 

Maar is het niet een beetje raar dat ze er twee jaar over moeten doen om een goed produkt af te leveren?

Daar komt nog bij dat ik 2400 euro voor een tablet, waar je alleen muziek af kan spelen ( plus van alle kanten dichtgetimmerd) , een beetje veel vind.

Plus alles wat Koning zegt. 

Carolpa
Top 100 Contributor
587 Posts
Bronze Member

Beobuddy:
een paar jaar terug nog richting het wma-lossless formaat (zonder verlies inclusief id-tag en cover-art ,onder licentie) geduwd
dit is wel een tijd terug. De Beosound 5 (+ de Encore) speelden ook flac af.

trouwens het omzetten wma lossless naar flac = 1 PC + 1 juist conversie programma + tijd (die je niet aktief aan de PC hoeft te spenderen)

Beobuddy:
Weet het niet, denk het niet. De Moment werkte toch, niet optimaal, maar werkte
De Moment werkte niet echt goed in vergelijking met bijv. de Essence of de BS35. Maar nu werkt hij zondermeer goed en is het, het apparaat dat je verwacht. En ja 2 jaar was/is te lang.......... maar beter laat dan nooit.

@Koning

Andere steaming diensten hebben cd-kwaliteit. Maar tot nu toe heeft alleen Deezer hun systemen opengesteld voor de functionaliteiten van de Moment. Deezer moet haar cd-kwaliteit ook aan anderen dan Sonos ter beschikking stellen.

NB: persoonlijk gebruik ik amper streaming thuis. Mijn eigen collectie digitale muziek in FLAC 16-24bit, 44.1-192kHz of DSF heeft mijn voorkeur.

koning
Top 25 Contributor
holland
3,938 Posts
Bronze Member
koning replied on Sat, Feb 18 2017 10:34 AM

De moment werkte redelijk als je alleen luidsprekers erop aan had gesloten.

in combinatie met multiroom en tv........DRAMA!!!

Ben zeer benieuwd naar SW2.0

Page 1 of 1 (10 items) | RSS