Sign in   |  Join   |  Help
Click here to tell us about your new email address

Ziggo afstandsbediening en Beovision

rated by 0 users
Not Answered This post has 0 verified answers | 11 Replies | 0 Followers

Solex
Top 500 Contributor
Netherlands
103 Posts
Bronze Member
Solex posted on Sun, Jan 29 2017 12:31 PM

Ik heb een Beovision 10. Sinds kort heb ik mijn Humax 5200C vervangen door HorizonBox. Hierbij is een afstandsbediening geleverd door Ziggo. Ik heb de Bang&Olufsen code ingevoerd in die afstandsbediening. Alles werkt bijna, maar.....tv aanzetten via die afstandsbediening lukt niet. Uitzetten lukt wel via zelfde knopje op die afstandsbediening. Omdat de Ziggo a.b. op RF werkt, kan de Horizonbox volledig bediend worden, ook al staat die niet in zicht.

Ik weet, dat ik de Beovision 10, die ik heb kan laten flashen, maar die oplossing zoek ik niet. De Ziggo afstandsbediening bevalt op zich veel beter dan de Beo6 (die snel leegloopt, ook bij nieuwe accu).

Wie heeft zelfde problemen, of wie heeft de oplossing?? 

Beovision 10-46, Beo6, Beosound 5+ Beomaster 5, Beolab 12.2, Beolab 12.3, Beocom 6000

All Replies

koning
Top 25 Contributor
holland
3,948 Posts
Bronze Member
koning replied on Sun, Jan 29 2017 1:44 PM

Dat flashen valt toch kwa kosten toch wel mee?

Als je een dealer in de buurt op belt,en je spreekt af dat als hij in de buurt is hij even contact met je opneemt om langs te komen dan moet dat toch niet zoveel geld kosten!

Je hebt al een beovision 10 en een BS5 dan kunnen die paar tientjes er toch nog wel bij

Solex
Top 500 Contributor
Netherlands
103 Posts
Bronze Member
Solex replied on Sun, Jan 29 2017 2:43 PM

De Ziggo afstandsbediening bevalt mij veel beter dan de Beo6 die ik nu heb. Accu van Beo6 is zeer snel leeg en al meerdere keren vervangen.
Alleen tv aanzetten lukt niet, maar uitzetten wel, dus daar zoek ik oplossing voor.

Beovision 10-46, Beo6, Beosound 5+ Beomaster 5, Beolab 12.2, Beolab 12.3, Beocom 6000

koning
Top 25 Contributor
holland
3,948 Posts
Bronze Member
koning replied on Sun, Jan 29 2017 5:37 PM

Daar geef ik je gelijk....ik vind die beo-6 ook drie keer niks!

koning
Top 25 Contributor
holland
3,948 Posts
Bronze Member
koning replied on Sun, Jan 29 2017 5:37 PM

deleted

HarleyD
Not Ranked
14 Posts
Bronze Member

bij mij werkt de beo-4 prima met de horizon box .... ook aan en uit , veel mooier als dat plastichorizon ding ! 

Solex
Top 500 Contributor
Netherlands
103 Posts
Bronze Member
Solex replied on Tue, Feb 7 2017 9:31 PM

Jammer, dat niemand een antwoord op mijn vraag weet...waarom werkt alles met de ziggo afstandsbediening, behalve aanzetten tv ( uitzetten werkt hier wel mee, evenals volume control etc). Natuurlijk weet ik wel dat Horizonbox prima kan werken met een beo 4 als de puc van Horizon in tv zit, maar dat is mijn vraag niet.

Graag reactie op mijn vraag.

Fl_ip
Top 500 Contributor
130 Posts
Bronze Member
Fl_ip replied on Wed, Feb 8 2017 8:29 PM
Ik denk dat niemand dit weet omdat het door de meesten dus andersom wordt gebruikt.

Dus middels de Horizon box in de tv te flashen en dan bijvoorbeeld de Beo4 te gebruiken.
Blackrix
Top 75 Contributor
867 Posts
Bronze Member

B&O gebruikt twee verschillende toetsen voor het in- en uitschakelen. Ik neem aan dat Ziggo één toets gebruikt voor het in- en uitschakelen, zoals bij de meeste andere merken wordt gedaan. Dan lijkt het me logisch dat het niet gaat werken. 

Solex
Top 500 Contributor
Netherlands
103 Posts
Bronze Member
Solex replied on Wed, Feb 15 2017 6:03 PM

Kijk, hier heb ik wat aan. Nooit aan gedacht, maar dit zal dan de reden zijn. Aanzetten Beovision gebeurd door op DTV toets te drukken en uitzetten door rode punt in te drukken (Beo6). En dit gebeurd bij Ziggo afstandsbediening met 1 toets, zowel aan als uitzetten.
Bedankt! 

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
3,124 Posts
Founder

Blackrix:

B&O gebruikt twee verschillende toetsen voor het in- en uitschakelen. Ik neem aan dat Ziggo één toets gebruikt voor het in- en uitschakelen, zoals bij de meeste andere merken wordt gedaan. Dan lijkt het me logisch dat het niet gaat werken. 

Niet de juiste redenatie.

Dat het in- en uitschakelen met 2 verschillende instructies (toetsen) gebeurt, wil dat niet niet zeggen dat het dezelfde instructie kan zijn (van B&O naar settopbox).

Zowel bij het opstarten of uitzetten kan dat dezelfde instructie voor de settopbox zijn. Dat is een kwestie van hoe de PUC tabel ingeleerd wordt. De aan funktie kan dan prima dezelfde ir toegewezen worden als voor het uitzetten van de settopbox. Dat vervangt dan de zgn toggle funktie.

De reden waarom je de tv niet aan kan zetten is eenvoudig. Niet iedereen gebruikt de instructie "DTV" om naar de settopbox te kijken. Dat kan net zo goed V.AUX, VMEM of een andere instructie zijn waar de settopbox aan gekoppeld is. Het uitzetten van de tv gebeurt wel voor iedere bron met dezelfde (rode stip) instructie. De ir instructies van DTV, V.AUX, VMEM en andere zijn dan ook verschillend.Dus het kan best zijn dat de tv bij het inschakelen zich afvraagt :"Ok, voor welke bron ..?"

Overigens is het de vraag of het allemaal middels ir gebeurt of via de hdmi-cec communicatie via de hdmikabel. Juist omdat die Ziggo-afstandsbediening via RF werkt.

Blackrix
Top 75 Contributor
867 Posts
Bronze Member

De verschillende bronnen kon ook wel eens de reden zijn, maar het in- en uitschakelen van een B&O met één toets zal ook niet werken, omdat de Ziggo afstandsbediening niet kan zien of de TV aan of uit is.

We hebben dus al de volgende problemen:

Ziggo remote weet niet met welke bron de BeoVision moet worden ingeschakeld (DTV, V.MEM, V.AUX)

BeoVision heeft een aparte toets voor in- en uitschakelen, dit wil Ziggo met één doen (en dan ook nog, welke functie?)

Ik weet overigens ook niet of de Ziggo remote alleen RF heeft of ook IR voor bediening van de randapparatuur. Maar ik zou andersom gaan werken, dus via de BeoVision. 

Page 1 of 1 (12 items) | RSS