Sign in   |  Join   |  Help
Click here to see Christmas Prizes
Click here to change your Beoworld Account Details

Geluid via BM 5

rated by 0 users
Not Answered This post has 0 verified answers | 19 Replies | 0 Followers

Leko
Top 500 Contributor
115 Posts
Bronze Member
Leko posted on Thu, Dec 15 2016 8:32 PM

Ik heb een Loewe one aangeschaft. Kan ik nu het geluid via de BM 5 naar mijn Beolab 9 af laten spelen? 

Zo ja: hoe?

All Replies

Alleyman
Top 500 Contributor
52 Posts
Bronze Member
Leko:

Ik heb een Loewe one aangeschaft.

Oeps....net de Loewe TV met het slechtste geluid, vanwege de speakers aan de achterzijde.

De Loewe One heeft toch een Audio Out (minijack).

Daar vandaan kun je naar de BM 5

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
3,206 Posts
Founder
Beobuddy replied on Mon, Dec 19 2016 10:39 AM

Dat kan alleen als je een complete BM5 met BS5 hebt.

Dan kun je middels een Behringer UCA 222 kastje een extra A.AUX ingang creeëren die je kunt selecteren via het scherm van de BS5 (of de Beo4).

Maar enig twijfel is wel op z'n plaats, want ik weet niet hoe je straks met de zgn "lip-synchroon" uitkomt.

Leko
Top 500 Contributor
115 Posts
Bronze Member
Leko replied on Mon, Dec 19 2016 7:29 PM

Ik ben in het gelukkige bezit van de BS5 en BM5. En ben er nog steeds heel blij mee.

Alleen de aansluitingen zijn op zijn zachtst gezegt een ramp.

De audio aansluitingen, achter in de BM 5, staan in de beschrijving blanco gehouden. De audiomaster is op aan gezet, op de Loewe is de earphone jack geactiveerd. Maar geen geluid.

ik heb nu een Bose er op aangesloten. Is i.i.g. Een stuk beter, maar is het natuurlijk niet. 

De behringer lijkt me een goed alternatief. Als het werkt. En je gaat inderdaad van digitaal naar analoog, hoewel je in de Loewe die keuze ook kan maken in de earphone plug.

Dank voor de medewerking. Ga er over nadenken.

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
3,206 Posts
Founder

De mini-jack aansluitingen van het moederbord werken niet.

Met de USB DAC kun je alleen geluid invoeren. Die Behringer kost niet veel. Dus het proberen waard, zou ik zo zeggen.

Die wordt dus (B&O)softwarematig ondersteund.

Leko
Top 500 Contributor
115 Posts
Bronze Member
Leko replied on Tue, Dec 20 2016 9:20 PM

Thanks beobuddy. Gaan het proberen. 

Leko
Top 500 Contributor
115 Posts
Bronze Member
Leko replied on Mon, Dec 26 2016 9:30 AM

Het spijt me heel bijzonder, maar ik krijg geen geluid uit de BM 5 met de Behringer.Het lampje van de USB brandt, maar er komt met geen mogelijkheid geluid uit.

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
3,206 Posts
Founder
Beobuddy replied on Mon, Dec 26 2016 10:53 AM

Ik neem aan dat je de BM5 hebt herstart?

Als het goed is heb je de optie A.Aux in het menu erbij gekregen. 

De Behringer heeft 4 tulpaansluitingen. Die wijzen voor zich. 

Leko
Top 500 Contributor
115 Posts
Bronze Member
Leko replied on Mon, Dec 26 2016 11:36 AM

Ja. De audiomaster stond al aan. 

Leko
Top 500 Contributor
115 Posts
Bronze Member
Leko replied on Wed, Jul 5 2017 8:06 PM

De behringer werkt nu wel. ( had een defecte ontvangen, netjes een nieuwe gekregen). Het werkt, alleen inderdaad met vertraging. Nog een poging gewaagt met een lipsync audio corrector. Kan ook niet, omdat het geluid uit de tv verdwijnt. Beeld-geluid verhouding wordt alleen maar groter. De loewe heeft ook een corrector, maar haalt die correctie net niet. 

Nog een tijd zitten dubben hoe of wat.  Ook zitten wachten totdat Spotify op de BS  5 weer zou gaan werken. Helaas. Sinds vandaag is me duidelijk geworden dat Spotify nier meer gebruikt kan worden op de BS.  Spotify heeft de applicatie gestopt. 

Na wat rondgebeld te hebben vandaag en dankzij een prettig gesprek met iemand van de Beostore in Rotterdam, ben ik tot de conclusie gekomen dat de enige manier waarop ik het geluid uit de tv op mijn Beolab 9 kan krijgen via een sonos of bluesound node 2 is. 

Dat betekent wel dat ik afscheid kan nemen van de BM5 en BS5. Alle functies van de BM5 kan ik ook op de bluesound note krijgen. Jammer. Maar de beomaster heeft voor mij nu teveel beperkingen. En ik kan ook b.v. Qobuz erop nemen, met een veel beter geluid dan de Spotify.

Voor een redelijke prijs te koop: BM 5 en BS 5.  In uitstekende staat, harde schijf van 500 Gb. 

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
3,206 Posts
Founder

Je zou nog een Google Chromecast Audio kunnen overwegen i.c.m. de Behringer.

Dan kun je Spotify streamen naar je BM/BS5 via de chromecast Audio.

In ieder geval goedkoper.

koning
Top 25 Contributor
holland
4,018 Posts
Bronze Member

Dan heb je volgens mij bagger aan geluid....

Leko
Top 500 Contributor
115 Posts
Bronze Member
Leko replied on Fri, Jul 7 2017 5:40 PM

Ja. Die suggestie is ook gegeven. Maar dat lost het probleem tv audio niet op.

Het geluid via de behringer klinkt al goed. Volgens divers " kenners" klinkt de bluesound heel erg goed. Ah joh, effe sparen. Is ook niks mis mee. 

Fl_ip
Top 500 Contributor
143 Posts
Bronze Member
Fl_ip replied on Fri, Jul 7 2017 7:34 PM
Leko:

De behringer werkt nu wel. ( had een defecte ontvangen, netjes een nieuwe gekregen). Het werkt, alleen inderdaad met vertraging. Nog een poging gewaagt met een lipsync audio corrector. Kan ook niet, omdat het geluid uit de tv verdwijnt. Beeld-geluid verhouding wordt alleen maar groter. De loewe heeft ook een corrector, maar haalt die correctie net niet.

Nog een tijd zitten dubben hoe of wat. Ook zitten wachten totdat Spotify op de BS 5 weer zou gaan werken. Helaas. Sinds vandaag is me duidelijk geworden dat Spotify nier meer gebruikt kan worden op de BS. Spotify heeft de applicatie gestopt.

Na wat rondgebeld te hebben vandaag en dankzij een prettig gesprek met iemand van de Beostore in Rotterdam, ben ik tot de conclusie gekomen dat de enige manier waarop ik het geluid uit de tv op mijn Beolab 9 kan krijgen via een sonos of bluesound node 2 is.

Dat betekent wel dat ik afscheid kan nemen van de BM5 en BS5. Alle functies van de BM5 kan ik ook op de bluesound note krijgen. Jammer. Maar de beomaster heeft voor mij nu teveel beperkingen. En ik kan ook b.v. Qobuz erop nemen, met een veel beter geluid dan de Spotify.

Voor een redelijke prijs te koop: BM 5 en BS 5. In uitstekende staat, harde schijf van 500 Gb.

Waarom geen BeoLink Converter T1611. Als je die koppelt aan de BeoMaster5 dan heb je op de knop tv geluid van de T1611 zonder vertraging.
Leko
Top 500 Contributor
115 Posts
Bronze Member
Leko replied on Sat, Jul 8 2017 10:16 AM

Blijft het probleem met Spotify.

Plus dat ik ook een upgrade wil van het geluid. In een ander topic had ik al gevraagd of er een mogelijkheid bestond om de audiokaart te vervangen. Niet dus.

Bedankt voor het meedenken

Page 1 of 2 (20 items) 1 2 Next > | RSS