Sign in   |  Join   |  Help
Click here to change your Beoworld Account Details

Beolab Penta revisie

rated by 0 users
This post has 65 Replies | 6 Followers

Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
Silver Member
Leslie replied on Mon, Dec 9 2013 7:57 PM

Beobuddy:

Sommige slaan door. Ik ben er 1 van, denk ik.  Huh?

Wie is die ander? Whistle Goed werk Beobuddy.

De fronten van de Penta's heb ik weten te stofferen door de frames (zonder doek uiteraard) gewoon terug in de Penta's te zetten en met goede dubbelzijdige tape het doek er overheen te spannen. Voila! Reeds 4 sets gedaan..

Brengen & Ophalen

Fred Buist
Not Ranked
Netherlands
Posts 3
Bronze Member

Goedemiddag,

Alhier wat op het forum aan het rondsnuffelen, is het wellicht grappig als ik ook wat foto's plaats. Zelf heb ik ooit een B&O cursus gevolgd (wat nu niet echt een hogeschool was, maar wel erg prettig, ik heb alle documentatie bewaard Smile), en ben ik lid geweest van Beofriends. Aangezien ik binnenkort waarschijnlijk wat meer ruimte krijg, goede kans om de hobby weer op te pikken Smile.

Vriendelijke groet, Fred

Bouke
Not Ranked
Posts 1
Bronze Member
Bouke replied on Mon, Aug 4 2014 1:22 PM

Kunt u aan mij het adres geven van deze revisie. Ik heb penta die nodig gedaan moeten worden. Dank u wel

Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
Silver Member
Leslie replied on Mon, Aug 4 2014 2:05 PM

Persoon in kwestie is Andre Vijlbrief, adverteert op Marktplaats. Expert in reparatie en renovatie...

Brengen & Ophalen

hnomaet
Not Ranked
Posts 1
Bronze Member
hnomaet replied on Fri, Oct 24 2014 5:41 PM

Dag Beobuddy, leuke nickname,

ik heb van een particulier 2 beolab penta mk3 overgenomen. ze zijn van 1998-1999 denk ik.

ik lees dat een revisie best wel veel uitmaakt. zeker nu ik bv7 mk6 met 7.4 centerspeaker en bm5/bs5 als huiskmr installatie heb; beolab8000 als achtergrond speakers.

plse advise

groet

hnomaet

FransPenta
Not Ranked
Posts 4
Bronze Member

Hallo allemaal, ik lees met belangstelling jullie posts over de penta's. Ik ben sinds een jaar of 10 ook een gelukkige bezitter van een set MK2's. Van de versterkers heb ik al redelijk snel de potmetertjes vervangen voor de rustroom instelling en eind 2013 de foamranden van de midden toners vervangen met randjes van Fred Buist. Ik heb vanochtend al een berichtje gestuurd naar Beobuddy omdat ik eigenlijk benieuwd ben of ik ze nog beter kan laten klinken. Ik heb vooral het gevoed dat ze wel wat meer dynamiek zouden mogen hebben.

FransPenta
Not Ranked
Posts 4
Bronze Member

Gevonden met een beetje googelen, deze set is voor twee eind blokken incl. verzending! 

https://www.bonanza.com/listings/General-capacitor-and-service-kit-for-Bang-Olufsen-Beolab-Penta-Amplifier/266285884

FransPenta
Not Ranked
Posts 4
Bronze Member

Ben hier een beetje voor mijzelf bezig lijkt het, valt eerlijk gezegd ook niet mee om mijn eigen posts terug te vinden op de site.Sad

Via de vorige link in contact gekomen met Martin Olsen uit Denemarken, blijkt een bekende te zijn op deze site en heb het plan voor de revisie van filters en eindversterker blokken onderdelen sets van hem te betrekken. Totaal nog geen 100€ voor twee Penta's.

i2Paq
Not Ranked
Winkel - Noord-Holland - The Netherlands
Posts 17
Bronze Member
i2Paq replied on Sun, Dec 24 2017 12:47 PM

Ik zal even reageren, anders voel jij je maar "alleen" Wink

Sinds gisteren de eigenaar van een prachtige set Penta's MK3, chroom, met het bekende midentoner randen probleem.

Gekocht omdat iemand die ik ken enorm enthousiast is over deze speakers en ik op een punt sta wat ik ga doen met mijn huidige speaker en eindversterker set.

Ik heb nog nooit een set gehoord anders dan deze enigszins manke set Smile Maar wat ik hoorde beviel enorm!

Het wachten is op een luistersessie bij diegene die mij heeft aangestoken.

Afgelopen week contact gehad met André via Marktplaats en hij gaat mijn Penta's onder handen nemen als bovengenoemde luistersessie geslaagd is. Zelf wil ik er niets aan doen of laten doen door een ander en versturen naar het buitenland gaat mij echt te ver. Zeker als er aanspraak gemaakt moet worden op garantie op reparatie.

Nog belangrijker vindt ik het dat iemand als André voor een klein landje als Nederland "bewaard" blijft en dat kan alleen door hem te ondersteunen.

Capibaro
Not Ranked
Posts 27
Bronze Member
Capibaro replied on Fri, Dec 29 2017 10:52 PM

Ga je het zelf doen?

Capibaro
Not Ranked
Posts 27
Bronze Member
Capibaro replied on Fri, Dec 29 2017 11:02 PM

Ga je het zelf doen?

FransPenta:

Gevonden met een beetje googelen, deze set is voor twee eind blokken incl. verzending! 

https://www.bonanza.com/listings/General-capacitor-and-service-kit-for-Bang-Olufsen-Beolab-Penta-Amplifier/266285884

Capibaro
Not Ranked
Posts 27
Bronze Member
Capibaro replied on Fri, Dec 29 2017 11:03 PM

Ga André ook maar eens contacten

i2Paq:

Ik zal even reageren, anders voel jij je maar "alleen" Wink

Sinds gisteren de eigenaar van een prachtige set Penta's MK3, chroom, met het bekende midentoner randen probleem.

Gekocht omdat iemand die ik ken enorm enthousiast is over deze speakers en ik op een punt sta wat ik ga doen met mijn huidige speaker en eindversterker set.

Ik heb nog nooit een set gehoord anders dan deze enigszins manke set Smile Maar wat ik hoorde beviel enorm!

Het wachten is op een luistersessie bij diegene die mij heeft aangestoken.

Afgelopen week contact gehad met André via Marktplaats en hij gaat mijn Penta's onder handen nemen als bovengenoemde luistersessie geslaagd is. Zelf wil ik er niets aan doen of laten doen door een ander en versturen naar het buitenland gaat mij echt te ver. Zeker als er aanspraak gemaakt moet worden op garantie op reparatie.

Nog belangrijker vindt ik het dat iemand als André voor een klein landje als Nederland "bewaard" blijft en dat kan alleen door hem te ondersteunen.

i2Paq
Not Ranked
Posts 17
Bronze Member
i2Paq replied on Wed, Jan 3 2018 9:23 AM

Capibaro:

Ga André ook maar eens contacten

Sorry, was een paar dagen druk met andere zaken en lees nu pas je reactie.

Ik denk dat André de persoon is om het te laten doen.

Er zijn wel anderen maar daar kan ik weinig over vinden en André wordt door meerderen genoemd.

Helaas heb ik nog geen luistersessie kunnen afspreken dus ik ben nog afwachtende Yes

Maar het "jeukt" wel om stappen te gaan nemen.

tborrowers
Not Ranked
Posts 3
Bronze Member

Dag Capibaro,

Ik heb een setje in de verkoop staan.... Compleet gereviseerd door Beobuddy..... 

Beolab Penta´s MK III, een van de laatste van deze serie.

Gaat voor 1100 de deur uit.....

Met vriendelijke groet,

Ton Leenders

Rob
Not Ranked
Nieuwegein
Posts 10
Bronze Member
Rob replied on Sun, Jan 7 2018 10:12 AM

Capibaro

Zijn daar helaas niet meer te koop :-(

Ik wil 6 stuks gaan reviseren en heb dus heel wat spul nodig, ik zou graag de parts list zien zodat ik niet alles hoef uit te puzzelen :-)

Is dat mogelijk ?

Gr Rob

i2Paq
Not Ranked
Posts 17
Bronze Member
i2Paq replied on Mon, Jan 8 2018 10:15 AM

Rob:

Capibaro

Zijn daar helaas niet meer te koop :-(

Ik wil 6 stuks gaan reviseren en heb dus heel wat spul nodig, ik zou graag de parts list zien zodat ik niet alles hoef uit te puzzelen :-)

Is dat mogelijk ?

Gr Rob

Kijkend naar de verkoopdatum, en activiteiten van die verkoper, gok ik dat er wel weer nieuwe kit beschikbaar komen.

Wat let je om je daar te registeren en contact op te nemen met die verkoper?

Rob
Not Ranked
Nieuwegein
Posts 10
Bronze Member
Rob replied on Tue, Jan 9 2018 1:14 PM

Had het idee vanwege de hoeveelheid het bij Mouser in te kopen :-)

i2Paq
Not Ranked
Posts 17
Bronze Member
i2Paq replied on Tue, Jan 9 2018 7:17 PM

Zijn er geen topics op het Internationale deel van dit forum waarin je lijsten en schemas kunt vinden?

i2Paq
Not Ranked
Posts 17
Bronze Member
i2Paq replied on Tue, Jan 9 2018 7:21 PM

Hmm, edit werkt niet op een iPad.

Even zoeken en ik vondt deze link: https://translate.google.com/translate?sl=da&tl=en&js=y&prev=_t&hl=da&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fwww.hifi4all.dk%2Fforum%2Fforum_posts.asp%3FTID%3D42140%26KW%3DB%2526O%26PN%3D0%26TPN%3D20&edit-text

Rob
Not Ranked
Nieuwegein
Posts 10
Bronze Member
Rob replied on Wed, Jan 10 2018 7:42 AM

Had ik gezien idd, waar ik naar op zoek ben is iemand die een parts list heeft van de juiste vervangings elco's, type en waarden

Het service manual zitten fouten in en aan de elco's is door mij het verschil niet te zien tussen zwart oranje of paars.

Heb nu alles UFG en UFW van Nichicon besteld waarbij ik voor zowel de oranje als de paarse de UFG -fine Gold heb genomen en voor de rest de UFW standaard audio caps.

i2Paq
Not Ranked
Posts 17
Bronze Member
i2Paq replied on Wed, Jan 10 2018 9:24 AM

Mijn Penta's gaan naar André, ik ga er van uit dat hij met zijn ervaring de juiste componenten gaat gebruiken.

We zullen dit vast wel bespreken als ik ze aflever.

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
Posts 3,239
Founder
Beobuddy replied on Wed, Jan 10 2018 10:43 AM

Rob:

Het service manual zitten fouten in en aan de elco's is door mij het verschil niet te zien tussen zwart oranje of paars.

Componenten kunnen verschillende waardes hebben, afhankelijk  van het type Penta.

Er zit verschil in ontwerp tussen de mk1 en mk2.

i2Paq
Not Ranked
Posts 17
Bronze Member
i2Paq replied on Fri, Jan 12 2018 12:23 PM

Yahoe!!

Mijn Penta's gaan 22 januari voor revisie!

Rob
Not Ranked
Nieuwegein
Posts 10
Bronze Member
Rob replied on Fri, Jan 12 2018 8:52 PM

Goed bezig !

Rob
Not Ranked
Nieuwegein
Posts 10
Bronze Member
Rob replied on Sun, Jan 14 2018 6:18 PM

Ben bezig met de eerste BeoLab uit 6 stuks 

Alle elco's vervangen en daarna de BIAS afregelen en zien of ze dan goed functioneren zonder heet te worden ....

Capibaro
Not Ranked
Posts 27
Bronze Member
Capibaro replied on Sun, Jan 14 2018 7:39 PM

@tborrowers late reactie, helemaal niet meer aan deze thread gedacht aangezien ik hier geen notificatiemail van krijg. Ik heb ze inmiddels zelf onderhanden genomen en nu zijn ze weer als nieuw. Dwz qua drivers, sluitingen, foamranden en klepjes. Zo te horen zijn de versterkers ook weer helemaal top. Ik ga even een tijdje luisteren om te een of ik behoefte heb om deze versterkers alsnog te laten vernieuwen. Nu eerst iemand zoeken die mijn Bomaster 6500 kan inspecteren/repareren

Page 2 of 2 (66 items) < Previous 1 2 | RSS