Sign in   |  Join   |  Help
Click here to change your Beoworld Account Details

2 X opgeblazen Beomaster 6500

rated by 0 users
Not Answered This post has 0 verified answers | 6 Replies | 1 Follower

Capibaro
Not Ranked
27 Posts
Bronze Member
Capibaro posted on Mon, Jan 8 2018 11:57 PM

Vandaag een volledige set opgehaald in Limburg:

- 2X Beomaster 6500 (defect)

- Beogram 6500

- Beogram CD 6500

- Beocord 6500

Beide versterkers werken niet meer. Vorige eigenaar vertelde me via WhatsApp het volgende nadat ik hem had gevraagd waarom hij dacht dat de versterkers niet meer werkte:

[22:39, 8-1-2018] +31 6 39198561: Helaas ,geen enkel idee op het kleine printje van de trafo zit een zekering.die springt meteen door bij het aanzetten

[22:41, 8-1-2018] +31 6 39198561: Het vreemde is dat dit bij beide gebeurd. Net alsof ze beide hetzelfde probleem hebben

[22:43, 8-1-2018] +31 6 39198561: Misschien eerst eens de stekkers van de trafo’s los leggen en dan proberen.

Met name door zijn tweede app vrees ik dat een van de componenten de oorzaak is. Ik durf nu niet de losse componenten te testen door ze aan mijn Beomaster 5500 te koppelen. Misschien maakt een van de componenten kortsluiting. Verder kwam ik deze thread tegen, dan lijkt het iets is dat opgelost kan worden door een expert. Toen ik het systeem ging ophalen heb ik alles gehoord via een aparte en heel oude versterker. 

Vraag: wat denken jullie dat er aan de hand is en wat zouden jullie doen (nieuwe Beomaster kopen op ebay of een van de twee laten repareren)?

All Replies

i2Paq
Not Ranked
Winkel - Noord-Holland - The Netherlands
17 Posts
Bronze Member
i2Paq replied on Tue, Jan 9 2018 7:20 AM

Hoe is de uiterlijke staat van beide apparaten?

Waarom laat je ze beiden niet onderzoeken en neem dan een beslissing?

Als je van 2 apparaten 1 laat maken + revisie weet je wat je hebt. Als je zo maar wat koopt is de vraag wat je koopt.

Capibaro
Not Ranked
27 Posts
Bronze Member

De uiterlijke staat is perfect. Goeie tip om ze te laten onderzoeken. Dank!

Capibaro
Not Ranked
27 Posts
Bronze Member

De uiterlijke staat is perfect. Goeie tip om ze te laten onderzoeken. Dank!

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
3,241 Posts
Founder
Beobuddy replied on Wed, Jan 10 2018 10:50 AM

Van 2 apparaten 1 maken is niet altijd mogelijk (als beide dezelfde onderdeel defect hebben, zoals trafo of upc) of zinvol.

Dit zijn zogenaamd de "mooiste" klachten.

In beide masters zitten dezelfde verlopen onderdelen en zwakke punten. Ik heb denk ik wel baat bij 1 van de masters. Misschien kunnen we dat regelen als er eventueel 1 van de masters in orde wordt gemaakt.

Capibaro
Not Ranked
27 Posts
Bronze Member

Hallo Beobuddy,

Dank voor je antwoord. Ik moet echter zeggen dat ik niet helemaal (helemaal niet) snap wat je bedoeld in alinea 2 en 3. 

Kan ik bij jou terecht voor een mogelijke reparatie? Kun je me dan aangeven wat eenonderzoek en een revisie van een van de twee ongeveer kan gaan kosten maximaal?

Vind je het een goed idee dat ik alle losse elementen even test op mijn Beosystem 9300 of 5500? Omdat de vorige eigenaar zegt dat beide Beomasters 6500 dezelfde fout kregen bij aansluiten, ben ik bang dat de oorzaak misschien is kortsluiting vanuit een element.

Emailen mag ook via bob [at] bobenbart.nl of bellen via 0610915818

Capibaro
Not Ranked
27 Posts
Bronze Member

Oh misschien snap ik je antwoord nu wel. Wat mij betreft kunnen we een ruil doen. een van de amps plus of min de inspanning

Page 1 of 1 (7 items) | RSS