Sign in   |  Join   |  Help
Click here to change your Beoworld Account Details

Beocord V8000 videorecorder opnemen ?? probleem

rated by 0 users
Not Answered This post has 0 verified answers | 13 Replies | 0 Followers

Dirk
Not Ranked
Netherlands
9 Posts
Bronze Member
Dirk posted on Wed, Dec 13 2017 7:58 PM

Beste leden.

Ik heb nog in mijn bezit een Beocord v8000 videorecorder , maar GEEN  B&O televisie meer.

Ik wil weer wat oude banden afspelen en dat gaat prima met de Play knop op het front van de V8000.

Wat ik vraag:  Hoe kan ik ZONDER afstandsbediening nog opnemen met deze Videorecorder??

Er zit volgens mij geen "record"  knop op het front....

Ergens heb ik nog wel een Beolink 1000 liggen, die volgens de op internet beschikbare gebruiksaanwijzing aan te passen zou zijn voor de Beocord V8000.

Maar ik krijg op een hedendaagse TV geen enkele respons met een MENU scherm..

Dus opnemen blijft nog een vraag , hoe kan ik dat doen??

Dirk

All Replies

Blackrix
Top 75 Contributor
903 Posts
Bronze Member

De V8000 heeft geen eigen infraroodontvanger voor de afstandsbediening, de bediening ging altijd via de infraroodontvanger van de televisie. En als de V8000 niet op een B&O televisie is aangesloten zal de afstandsbediening dus ook niet werken.

beosound
Not Ranked
46 Posts
Bronze Member

Zie eens op het general forum:

Beocord V8000 videorecorder recording option??

Ik zelf was onaangenaam verrast met het kopen van een BV11 dat B&O de mogelijkheid om een video te bedienen (ook een BM5 trouwens) "vergeten" was. Volgens mijn dealer zou dat wel vlug aangepast worden in de software, maar 5 jaar later weten we wel beter hoe de software van B&O is. Zie de debacles met de nieuwere BV's en de moment. Die laatste halen ze maar van de markt, heb het ding ooit weer aan de dealer teruggegeven en gezegd dat als het fatsoenlijk werkt hij zich mag melden. Daar wacht ik nog steeds op...

Dirk
Not Ranked
Netherlands
9 Posts
Bronze Member
Dirk replied on Sat, Dec 16 2017 8:11 AM

Dank voor de mededeling.....triest maar waar.

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
3,241 Posts
Founder

Videorecorders zijn nu eenmaal van de oude stempel. Die werken samen met de oude analoge ontvangers in de beovisions.

Dus tot wanneer moet je die blijven ondersteunen? In 2004 zijn de video's in de avants al door B&O verwijderd en vervangen door de DVD versie.

Bij het eerste aansluiten van de V8000 vindt er namelijk communicatie plaats tussen de beovision en de beocord. Een zogenaamde "tunerdump"  waarbij de zenders van de tv worden overgedragen naar de V8000. Dus tot de laatste Beosystem 3 gebaseerde beovisions kunnen samenwerken omdat daar ook een analoge tuner inzit.

En die BS3's zijn tot 2014 gebruikt tot de BV12 mk1's.

Maar stel dat je de V8000 zou kunnen bedienen via een moderne BV of losse infrarood-oog, hoe wil je dan gaan aangeven wat of welke zender de V8000 moet opnemen?

Alleyman
Top 500 Contributor
58 Posts
Bronze Member
beosound:

Zie eens op het general forum:

Beocord V8000 videorecorder recording option??

Ik zelf was onaangenaam verrast met het kopen van een BV11 dat B&O de mogelijkheid om een video te bedienen (ook een BM5 trouwens) "vergeten" was. Volgens mijn dealer zou dat wel vlug aangepast worden in de software, maar 5 jaar later weten we wel beter hoe de software van B&O is. Zie de debacles met de nieuwere BV's en de moment. Die laatste halen ze maar van de markt, heb het ding ooit weer aan de dealer teruggegeven en gezegd dat als het fatsoenlijk werkt hij zich mag melden. Daar wacht ik nog steeds op...

De BeoVision 11 is volledig digitaal, dus hoe kan die dan een analoge videorecorder aansturen via scart?

Dus ook software-matig zou dat nooit opgelost kunnen worden.

Raar dat jouw B&O-dealer dat heeft gezegd.
beosound
Not Ranked
46 Posts
Bronze Member

Die BV11 is zeker niet volledig digitaal, er zit ook een analoge tuner in! Maar of je nog wat wil OPNEMEN op video, nee dat denk ik niet maar wel afspelen! Ik heb tientallen banden met muziek op de HIFI-sporen, met netjes markers tussen de nummers en dat is nu onbruikbaar. Overigens heb ik indertijd van dezelfde dealer een kabel van de mini-din naar scart "gekregen". Zoals je misschien al dan niet weet kan je wel een HDR1/2 aansluiten en die hebben niets met digitaal op de scart-ingangen van doen hoor! Zo raar was dat dus niet.

Dus, die mogelijkheid om een V8000 aan te sluiten die is er m.i. bewust uitgesloopt. Net zoals nu je blijkbaar geen ML meer nodig schijnt te hebben met het stoppen van de NL-ML convertor. Er zouden ook op de BV11 via software allerlei aansluitingen bruikbaar gemaakt worden. Nooit meer wat over vernomen. En over software van B&O, sinds de BV11 en Avant op de markt zijn gekomen is het een grote puinhoop zoals je ook op dit forum kunt lezen. Waarom heeft het jaren geduurd om bij de BV11 Netradio ter beschikking te stellen (wat in de praktijk nagenoeg onbruikbaar is omdat het niet verder komt dan 128K mp3 i.t.t. de Netradio van de BM5 waar bij de meeste zenders minimaal 192k of nog meer ter beschikking stond, alleen die BM5 was ook niet meer rechtstreeks bruikbaar, alleen via de link-kant en daardoor had je geen informatie meer ter beschikking op je scherm).

Blijkbaar wil B&O 128K mp3 files door de klanten laten afspelen op BL50 van €25.000 , nou ja dat gaat wel goed komen. Laat mij dan maar die "antieke" muziek-videobanden afspelen, dat klinkt en is wel wat beter van kwaliteit!

Blackrix
Top 75 Contributor
903 Posts
Bronze Member
Blackrix replied on Sun, Dec 17 2017 11:32 AM

De V8000 heeft een Play toets en spoeltoetsen, dus afspelen is op elke TV mogelijk, alleen kun je hem dan niet bedienen via de afstandsbediening. Ik ken zelf de BeoVision 11 niet, maar bij oudere TV toestellen was het ook mogelijk om de DVD1 te bedienen via de functie V.Tape, dus de kans bestaat dat dit andersom ook werkt en de V8000 wel te bedienen is via de functie DVD. Maar daar kan ik geen garantie op geven, dat is een kwestie van uitproberen.

Het volledig werkend maken van de V8000 op een televisie is niet een kwestie van een bitje omzetten in de software, daar is het nodige programmeer- en testwerkzaamheden voor nodig. Verder kan het aanpassen van software aan de ene kant problemen veroorzaken aan de andere kant.  Er zal dan een afweging worden gemaakt tussen de hoeveelheid werk die er nodig is om alles werkend te krijgen, het risico op andere problemen en hoeveel vraag er naar de functie is. En ik vermoed dat de vraag naar het aansluiten en bedienen van een videorecorder niet al te groot meer zal zijn.

Verder zullen we er rekening mee moeten houden dat de digitale techniek erg snel gaat en apparatuur sneller verouderd zal zijn. En de digitale techniek is niet iets waar B&O veel invloed op heeft, apps en formaten komen en gaan, en als kleine fabrikant is het vrijwel onmogelijk om overal in mee te kunnen gaan.

Dus doet B&O alles goed? Nee. Ben ik het altijd eens met de keuzes die ze maken? Absoluut niet. Maar kunnen ze overal iets aan doen? Helaas ook niet.

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
3,241 Posts
Founder

Ja kan het denk ik wel vergelijken met pc's.

Als je daar tien, vijftien jaar geleden randapparatuur bij kocht  in de vorm van bijvoorbeeld een printer of externe geluidskaart, dan heb je nu ook een probleem. Inmiddels zijn we diverse windows versies verder en diezelfde randapparatuur onder de huidige windows 10 wordt niet meer ondersteund met werkende drivers.

Dus, zoals wel vaker en zeker met pc's werkt een configuratie als alle componenten uit hetzelfde tijdperk komen. Upgraden met nieuwere software of hardware kan dan ook maar beperkt.

Ik vind soms dat er wel erg veel op B&O gemopperd wordt met betrekking tot software in sommige configuraties. Toegegeven, ze laten echt wel steken vallen, maar sommige zoeken het ook wel op. (Voorbeeld met een Netlink naar Masterlink en dan naar MCL, pfff)

Als ik zie hoe heilig Apple hier wordt beschouwd, denk ik dat dat ook niet objectief is. Ik heb hier genoeg spullen van ze in huis. Maar zodra het ouder dan 3-5 jaar oud is, begint de ellende met software updates die niet gedaan kunnen worden en vervolgens ook niet de nodige installatie of upgrade van bepaalde app's. Want die vereisen dan weer de nieuwere software (OS).  En dan ligt daar die iPad 1 met 64 GB van toendertijd €700,- in een hoek te verstoffen.

beosound
Not Ranked
46 Posts
Bronze Member

Deels heb je natuurlijk een punt. Maar waar het mij om gaat is dat er blijkbaar bewust dingen niet meer werkend worden gehouden. Waarom wel DVD1 en BC2 (ja, omdat het een cd/dvd speler is) maar wel volledig analoog. Software BV11 in het begin, geen toonregeling. IS er dus bewust uitgelaten. BM5 niet meer kunnen bedienen, bewust gesloopt en dat is wel een digitaal apparaat! Al die aansluitingen op de BV11 (future use?). Nooit meer wat mee gebeurt! En ja, het heeft wel enkele software versies gekost voordat mijn BV11 niet meer op tilt sloeg en wat nog meer.

Mensen hebben zwaar geïnvesteerd in hun ML/MCL systeem. Waarom dat nu afschrijven om een buggie moment (oh ja, is al van de markt gehaald) of zo'n  speelgoed speaker setje aan te moeten schaffen. Zolang mijn BL3500 werkt, wordt die niet vervangen. Idem op mijn hobbykamer de ML/MCL met passieve luidsprekers. Dat klink goed en zolang dat heel blijft, blijft het staan.

Blackrix
Top 75 Contributor
903 Posts
Bronze Member
Blackrix replied on Tue, Dec 19 2017 11:25 AM

MCL is meer dan 20 jaar geleden vervangen door ML, dus dat er geen rekening meer wordt gehouden met MCL kan ik snappen. Dat ML nu niet meer wordt ondersteund snap ik dan weer niet, dat is nog niet zolang van de markt. 

DVD1/BC2 is een iets ander verhaal als een V8000. Voor DVD is geen tunerdump nodig, voor een V8000 wel. Het werkend maken van een V8000 is dus een heel stuk meer werk. En de vraag ernaar vanuit de markt is waarschijnlijk kleiner.

B&O is altijd erg God bezig geweest met het backwards compatible houden van apparatuur, helaas lijken ze daar nu een steek te laten vallen. Wel nieuw verkopen, en het dan op de after sales laten liggen. En daar is geen inhaalslag te behalen, daar moeten ze gewoon terug naar vroegâh.

De service en after sales in Nederland was vroeger trouwens altijd al anders dan in de rest van de wereld, omdat Nederland als enige een eigen importeur had. Heel veel coulanceregeling waren een initiatief van de importeur (noem bijvoorbeeld de coulanceregeling voor beeldbuizen van de oude Avant tot 10 jaar!). Voor zover mij bekend was zelfs de garantieperiode van 3 jaar alleen in Nederland, dat is later ook in andere landen doorgevoerd. De veranderingen zijn in Nederland dus veel groter geweest als in andere landen, en niet echtten goede......

beosound
Not Ranked
46 Posts
Bronze Member

Dat van die tunerdump, dat kan wel zijn. Maar, dan had je dat laten vallen en dan was de besturing niet anders geweest dan van genoemde apparaten! Ik heb de vraag niet gekregen en in mijn omgeving zijn meer mensen die zich hier aan geërgerd hebben. Ook het dumpen van de BM5, daar heb ik ook nooit een fatsoenlijk verhaal over gehoord.

Misschien dat wij wel verwend zijn geweest in NL, maar daarvoor worden we nu ook "gepakt'. Bijvoorbeeld: LCD van BV11 defect. GEEN garantie meer of coulance. En wat doe je dan. Reparatiekosten waar een normaal mens 2 nieuwe TV's voor koopt. Toetsenbord Beoremote one (is dus alles) defect. Gelukkig nog net garantie. Dat beloofd wat over twee jaar, want zolang heeft dat ding het net uitgehouden. Heb ook nog BEO4 van 10 jaar oud en zelfs een Beolink 1000 (de beste ab ooit gemaakt trouwens) van meer dan 20 jaar oud die nog dagelijks gebruikt wordt in de linkkamer! 

Blackrix
Top 75 Contributor
903 Posts
Bronze Member
Blackrix replied on Wed, Dec 20 2017 11:54 AM

Heb je geprobeerd om de aansluiting waar je de V8000 op had aangesloten DVD te noemen?

Het allerlulligste is dat B&O bezig is zichzelf te pakken. Steeds meer trouwe B&O klanten gaan over naar een ander merk vanwege klachten zoals ik ze hier vaak lees. Bij het andere merk is het dan vaak niet veel beter, maar daar is de prijs dan ook naar. Het merk B&O krijgt steeds minder bekendheid. De oorzaak? Ze denken vanuit cijfertjes en geld, ze denken niet in het leveren van een goed product en goede service waardoor je tevreden klanten krijgt en uiteindelijk nog veel meer kan verdienen. Maar helaas zit vrijwel de hele wereld zo in elkaar........

beosound
Not Ranked
46 Posts
Bronze Member

Je kunt bij een BV11 (V1 of avant) voor de AV ingang DVD1 of BC2 instellen. Helaas doet de V8000 met de betreffende commando's niets. Hetzelfde trouwens met de BM5. Is geen commando voor te vinden. Die moet zijn aansturing via ML krijgen, maar eerstens krijg je alleen beeld op een resolutie van 720P (op een BV7 1080) en ik verschjllende BV11/avant/V1 met ook verschillende BM5 uitgeprobeerd. Heb het gedeeltelijk opgelost door een IR-oog op de BM5 aan te sluiten (om de beschikking over Netradio te krijgen, zoals bekend pas sinds een jaar ter beschikking voor BV11/V1), moet wel dan een BEO4 gebruiken en de TV reageert nogal eens onbedoeld. Bv menu oproepen resulteert in menu van én BV11 én BM5.

Je hebt natuurlijk gelijk met dat B&O zich zelf in de staart bijt en dat het gras bij anderen ook niet groener is, maar daar betaal je niet de inmiddels helemaal boven proportionele B&O prijzen! Een Beolab 5 kostte bij uitkomen minder dan € 15000 en op het laatst bijna € 22000. Dat kan en kon mij niemand uitleggen. Hetzelfde gebeurde ook met de BV11 en Avant. En dan mag je zoals hierboven al beschreven na minder dan 4 jaar een reparatiebedrag voor een defecte LCD op tafel leggen waar je stil van wordt. Ik heb mijn laatste TV (na meer dan 30 jaar...) gekocht van dit merk, dat moge duidelijk zijn.

Page 1 of 1 (14 items) | RSS