Sign in   |  Join   |  Help
Click here to tell us about your new email address

Erfaringer med Beomaster 5 Encore

rated by 0 users
Not Answered This post has 0 verified answers | 19 Replies | 0 Followers

Carsten
Not Ranked
Copenhagen, Denmark
20 Posts
Bronze Member
Carsten posted on Fri, Feb 10 2017 8:56 PM

Hej. Jeg overvejer køb af en brugt Beomaster 5 Encore som erstatning for min trofaste 2300. Til jer der har en Encore, er i glade for den? og er den nem og ukompliceret i det daglige? Den skal blot køre som daglig radio nu FM signalet forsvinder hos YouSee, samt kobles op på mit Sony Bravia TV så vi kan nyde TV lyd i BL 6000 højttalerne.  Ser frem til at høre jeres meninger, og i særdeleshed om jeg bør kigge efter noget andet :-)

All Replies

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
9,152 Posts
Bronze Member

Hvilken DLNA-server bruger du (på NAS'en)?

MM

There is a tv - and there is a BV.

Carsten
Not Ranked
Copenhagen, Denmark
20 Posts
Bronze Member

Jeg anvender den indbyggede ReadyDLNA server. Twonky server kan ikke installeres da NAS kører med en ARM processor. 

Jeg har dog lige læst et sted, at man i albumfolder kan lægger coverart billed med navne cover.jpg - det må så lige testes af om det giver noget der er bedre end det embedded billed.

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
9,152 Posts
Bronze Member

I indstillingerne til nogle DLNA-servere kan man vælge om billedet skal nedskaleres eller ej.

At nedskalere er et levn fra tider, hvor man skulle spare på dataoverførslen.

Ja, prøv med et billedet som cover.jpg eller som folder.jpg i hver album-mappe.

MM

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
9,152 Posts
Bronze Member

I indstillingerne til nogle DLNA-servere kan man vælge om billedet skal nedskaleres eller ej.

At nedskalere er et levn fra tider, hvor man skulle spare på dataoverførslen.

Ja, prøv med et billede som cover.jpg eller som folder.jpg i hver album-mappe.

MM

Carsten
Not Ranked
Copenhagen, Denmark
20 Posts
Bronze Member

Så er det s l u t med investeringerne i denne omgang - jeg tror mit endelige set-up vil kunne tjene mig super i et godt stykke tid fremover. Min endelige opsætning blev så:

Det er ikke lykkedes at få Album Art vist i høj opløsning på Encoren, og jeg tror ikke den ReadyNAS model jeg har købt (brugt og billigt) kan. Det er til at leve med, men perfektionisten i mig kæmper med tanken. Hvad der fungere super godt er at få TV lyd ud i Beolab 18'erne via Yamaha forforstærkeren. Ingen "lip-sync" problemer, og da jeg har RCV-3000 IR øjet på Transmitter 1, kan jeg styre lydniveauet med TV fjernbetjeningen alene (behøver ikke regulere på forforstærkeren når den først er indstillet). Yamaha'en har desuden indbygget AirPlay + deres egen MusicCast system. Der er en glimrende app med internet radio, dlna tilgang osv. Jeg havde gerne valgt et B&O produkt, men der var ingen med digital ind- og udgang.

Hvad der ikke er med på min tegning er YouSee's nye TV boks. Den og min Transmitter har givet problemer, idet jeg først havde sat dem oven på hinanden i TV møblet. Det gav signalforstyrrelse som kunne resultere i mærkelige udfald på min ene Beolab 18. YouSee's boks kører på 5Ghz Wi-Fi, og placeret så tæt på Transmitter 1 var en dårlig ide. Efter at have skruet Transmitter boksen op på væggen med lidt afstand til YouSee boksen, har alt kørt snorlige.

Nu har jeg så kun tilbage at finde anvendelse for et par ældre Beolab 6000 højttalere jeg har stående. Jeg har luftet ideen om at anvende dem som PC højttalere, men fruen har sagt nej, men der arbejdes på at finde gode argumenter for sagen.

Update på Encoren efter nogle få måneders brug:

Jeg kan lide:
- Design og samlekvalitet
- Det "spacy" brugerinterface
- Internet radio, sjovt at gå på opdagelse i
- At kunne bladre i hele vores indscannede musiksamling
- MOTS; rigtigt smart funktion, som hiver gamle glemte CD numre frem

Jeg kan ikke lide/savner:
- Man kommer til at "rode" efter "laser pegepinden" når den skal betjenes. Den kunne med fordel stikke lidt ud så den var nemmere at få fat i.
- Man kan ikke se bit-rate på internet stationer
- At man ikke kan se sin musik inddelt i kategorier (synes jeg er lidt af en bommert af B&O)
- Ingen søgefelt nogen steder, så der skal bladres en del.
- Album art måtte gerne være større når der skal findes et nummer/CD
- Ingen grafik når der høres Radio, og stationsnavne kunne være med større font, så navn nemmere kunne ses på afstand.
- Ingen Spotify mulighed. Svært underligt når Beosound 5 har muligheden
- Opstartstiden er lidt til den lange side når tiden til at tænde de trådløse højttalere lægges til.
- Jeg savner CD afspilleren (der er nu ikke noget som at stå med et fysisk medie)

Det var det sidste i denne omgang.

Page 2 of 2 (20 items) < Previous 1 2 | RSS