Sign in   |  Join   |  Help
Click here to tell us about your new email address

TuneIn radio1 op Essence

rated by 0 users
Not Answered This post has 0 verified answers | 5 Replies | 1 Follower

jans
Top 200 Contributor
Belgium
261 Posts
Bronze Member
jans posted on Mon, Feb 6 2017 7:02 PM
Hallo

Dit weekend heb ik een Essence gekocht. Alles werkt prima! Ook de multiroom combinatie met mijn V1 is een zeer goede ervaring!

Ik heb wel een vraag bij TuneIn. De opstarttijd voor een nieuwe radio-zender is erg variabel. Sommige zenders starten erg snel. Andere zenders zoals VRT-Radio1 doen er erg lang over vooraleer ze beginnen te spelen. Dit is het geval wanneer de Essence uit stand-by komt, maar ook wanneer je tussen zenders wisselt.

Is hier iets aan te doen?

Groeten

Jan

All Replies

Chris
Top 75 Contributor
Ostend-BE
1,135 Posts
Bronze Member
Chris replied on Tue, Feb 7 2017 11:22 AM

jans:
Hallo

Ik heb wel een vraag bij TuneIn. De opstarttijd voor een nieuwe radio-zender is erg variabel. Sommige zenders starten erg snel. Andere zenders zoals VRT-Radio1 doen er erg lang over vooraleer ze beginnen te spelen. Dit is het geval wanneer de Essence uit stand-by komt, maar ook wanneer je tussen zenders wisselt.

Is hier iets aan te doen?

Soms zijn de TuneIn servers traag in hun 'handshake' met de stream van een radiostation.  De VRT stream komt via de TuneIn servers op je toestel en niet rechtstreeks van de VRT hun servers. Wil je deze sneller dan moet je een rechtstreekse url invullen, zoals: http://mp3.streampower.be/radio1-high.mp3

"Believe nothing you read and only half of what you see, let your ears tell you the truth."

jans
Top 200 Contributor
Belgium
261 Posts
Bronze Member
jans replied on Tue, Feb 7 2017 11:27 AM
Chris:

Soms zijn de TuneIn servers traag in hun 'handshake' met de stream van een radiostation. De VRT stream komt via de TuneIn servers op je toestel en niet rechtstreeks van de VRT hun servers. Wil je deze sneller dan moet je een rechtstreekse url invullen, zoals: http://mp3.streampower.be/radio1-high.mp3

"Believe nothing you read and only half of what you see, let your ears tell you the truth."

Bedankt Chris

Dat probeer ik vanavond!

Kan ik die url's ingeven in de Beomusic app of doe ik dat rechtstreeks in de TuneIn app?

Groeten

Jan

Chris
Top 75 Contributor
Ostend-BE
1,135 Posts
Bronze Member

Op de TuneIn web pagina, maar wat is snel... In ieder geval gaat het zo sneller omdat TuneIn dan enkel deze stream neemt en niet gaat onderzoeken waar de beste connect ligt op: de AAC, MP3-low, MP3-high... stream van een zelfde zender.

jans
Top 200 Contributor
Belgium
261 Posts
Bronze Member
jans replied on Tue, Feb 7 2017 7:59 PM
Chris

Ik heb de URL toegevoegd in TuneIn. Ik zie die ook staan in mijn TuneIn favourites in de BeoMusic app, maar daar staat hij in het grijs en kan ik hem niet selecteren. Met de afstandsbediening lukt het wel. Vreemd....

Ik heb wel de indruk dat de zender sneller opstart.

Bedankt voor de tip!

Jan
jans
Top 200 Contributor
Belgium
261 Posts
Bronze Member
jans replied on Wed, Feb 8 2017 9:17 PM
Kleine update. In de BeoSetup app heb ik de buffertijd voor TuneIn internet radio op 'auto' gezet. Nu start alles veel sneller.

Jan
Page 1 of 1 (6 items) | RSS