Sign in   |  Join   |  Help
Click here to tell us about your new email address

Beomaster gaat ineens niet meer aan

rated by 0 users
Not Answered This post has 0 verified answers | 5 Replies | 1 Follower

Marcel Wijnands
Not Ranked
Sweikhuizen
2 Posts
Bronze Member
Marcel Wijnands posted on Fri, Jan 13 2017 1:53 PM

Beste mede forumleden,

Ik heb sinds een jaar een beomaster 2400-2, welke tot gisteren prima werkte.

Ik heb vorig jaar na aanschaf alleen de lampjes vervangen.

Probleem:

De beomaster staatn na het aanzetten van de aan/uit knop netjes in standby.

Als ik de beomaster wil inschakelen, hoor ik 2 snelle klikken (naar zender en meteen weer terug naar standby). Het lijkt me een of andere beveiliging waar deze in blijft hangen, aangezien ik het apparaat wel hoor schakelen.

De beomaster staat op een tafel. 

Ik wilde deze vorig jaar ophangen, waarna ditzelfde probleem bleek. Op de tafel werkte deze dus wel (althans tot gisteren).

Iemand een idee waar ik het probleem moet/ cq. kan zoeken?

Ikzelf denk aan een of andere beveiliging cq massaverbinding ergens?

Hoop dat mijn probleem beschrijving niet te vaag is, hoor ik jullie meningen graag.

(Het is niet mijn enige bemaster, ik heb hiernaast nog een beocenter 9000, een beosystem 3300 en een beomaster 1900-2.

Als speakers gebruik ik beovox S60 bij de beomaster 2400, CX-50 bij de beosystem 3300 en combinatie van P45 en CX-50 bij de beocenter. 9000 Ik ga morgen een set beovox 3000 ophalen voor vervanging van of de CX-50 of de P45 bij de beocenter..)

Gegroet,

Marcel

All Replies

Blackrix
Top 75 Contributor
861 Posts
Bronze Member
Blackrix replied on Fri, Jan 13 2017 10:01 PM

Bang & Olufsen producten uit deze tijd staan bekend om problemen met de rode condensatoren. De ruststroompotmeters zijn meestal ook aan vervanging toe. Wil je een BeoMaster 2400-2 goed aanpakken, dan kun je daar rustig een paar uur voor uittrekken. 

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
3,109 Posts
Founder

Blackrix:

, dan kun je daar rustig een paar uur voor uittrekken. 

..met de nodige voorzichtigheid. Genoeg die er flink op los stoken met een mechanische tinzuiger en de printbanen zelfs laten drijven.

Blackrix
Top 75 Contributor
861 Posts
Bronze Member
Blackrix replied on Sun, Jan 15 2017 10:17 PM

Beobuddy:

Blackrix:

, dan kun je daar rustig een paar uur voor uittrekken. 

..met de nodige voorzichtigheid. Genoeg die er flink op los stoken met een mechanische tinzuiger en de printbanen zelfs laten drijven.

De apparatuur is op leeftijd. Je zal dit dus met de nodige voorzichtigheid doen.

marc
Not Ranked
netherlands
29 Posts
Bronze Member
marc replied on Fri, Jan 20 2017 10:59 PM

Zo te lezen gaat de versterker in protectie modus.

Dit kan meerdere oorzaken hebben, decondensatoren zijn al genoemd waar het hele forum over vol staat en dit is nogal een karwei om te vervangen.

Eerste vraag is: doet/deed al de verlichting het nog, de schakeling is afhankelijk van het goed functioneren van de gloeilampjes!

Daarna zou ik als eerste gaan zoeken in de voeding, met name de grote elco's en de 15(,7) volt voeding, welke verantwoordelijk is voor de standby en aan schakeling.

dit is nog redelijk eenvoudig om te meten zonder dat je het geheel moet demonteren.

ben benieuwd naar je bevindingen, succes!

marc

Marcel Wijnands
Not Ranked
Sweikhuizen
2 Posts
Bronze Member

Verlichting werkt volledig, m.u.v. standby lampje. Is al een jaar zo.

Inmiddels werkt de beomaster weer, Ik heb de aansluiting van de antennekapel vervangen. Dit veroorzaakte dat de beomaster niet stabiel stond op zijn pootjes.

Page 1 of 1 (6 items) | RSS