Sign in   |  Join   |  Help
Click here to tell us about your new email address

Beolab 8000 defect (alweer)

rated by 0 users
Not Answered This post has 0 verified answers | 24 Replies | 1 Follower

BMWtje
Not Ranked
5 Posts
Bronze Member
BMWtje posted on Wed, Nov 19 2014 11:44 AM

Ik heb een aantal maanden geleden een van mijn Beolab 8000 speakers laten repareren. Het lampje bleef toen oranje branden ipv groen of rood. Ik heb hem weg gebracht naar Poulissen in Roermond, bleek de versterker defect. Nu ineens is de andere ook aan de beurt, weer een oranje lampje weer geen geluid.

Is dit toeval, of zijn die dingen echt zo gebouwd op een bepaalde levensduur? Iemand hier ook ervaringen mee. De reparatiekosten zijn niet erg goedkoop en de bereikbaarheid van Poulissen in Roermond is ronduit slecht. Weten jullie iemand anders in de omgeving van zuid Limburg die reparaties kan uitvoeren? Liefst natuurlijk voor een zachte prijs.

Franco 

All Replies

Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
5,423 Posts
Silver Member
Leslie replied on Sat, Nov 29 2014 7:04 PM

Dus rond de 150 kun je klaar zijn met een set Beolabs 8000?

Ik heb 4 st. die je binnenkort onderhanden mag nemen Paul.

Brengen & Ophalen

Blackrix
Top 75 Contributor
867 Posts
Bronze Member
Blackrix replied on Sun, Nov 30 2014 12:31 PM

Ik vervang ook altijd de schuimrubber afdichting van de kast, ze gaan bij mij helemaal uit elkaar. Het weghalen van de oude zooi is inderdaad het meeste werk!

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
3,142 Posts
Founder

Dat ze helemaal uit elkaar moeten is een gegeven als je netjes alle schuim wilt vervangen. 

Ik tref met regelmaat 8000's aan waar alleen het onderste deel met de voeding en versterker zijn losgeweest. Daar is dan het oude foam (slecht zonder schoonmaken) verwijderd. Maar ook geen nieuw schuim geplaatst. Dus haastwerk.

Leslie zit er precies op. Als er geen rare defecten verder zijn. Behalve de standaardpunten waar het oude foam zijn (invreet)werk heeft gedaan, kunnen er ook op andere locaties problemen ontstaan. Daarbij moet je denken aan ook weggevreten ( onderbroken) printbaantjes of zelfs kleine defecte smdtorretjes veroorzaakte door de smurrie.

Bij dat laatste ben je langer bezig omdat het dan op meten aankomt wat gewoon meer tijd kost. 

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
3,142 Posts
Founder

Dat ze helemaal uit elkaar moeten is een gegeven als je netjes alle schuim wilt vervangen. 

Ik tref met regelmaat 8000's aan waar alleen het onderste deel met de voeding en versterker zijn losgeweest. Daar is dan het oude foam (slecht zonder schoonmaken) verwijderd. Maar ook geen nieuw schuim geplaatst. Dus haastwerk.

Leslie zit er precies op. Als er geen rare defecten verder zijn. Behalve de standaardpunten waar het oude foam zijn (invreet)werk heeft gedaan, kunnen er ook op andere locaties problemen ontstaan. Daarbij moet je denken aan ook weggevreten ( onderbroken) printbaantjes of zelfs kleine defecte smdtorretjes veroorzaakte door de smurrie.

Bij dat laatste ben je langer bezig omdat het dan op meten aankomt wat gewoon meer tijd kost. 

BeaudOr
Not Ranked
1 Posts
Bronze Member

Hallo Beobuddy,

heb dit probleem ook ,hoe kom ik in contact met Je?

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
3,142 Posts
Founder

pm verzonden.

Azdin
Not Ranked
1 Posts
Bronze Member
Azdin replied on Fri, Mar 10 2017 6:56 PM

Hallo beobuddy

heb ook een set beolab 8000 die rotte foam hebben binnenin .

hoe kom ik in cotakt met je ?

marc
Not Ranked
netherlands
47 Posts
Bronze Member
marc replied on Wed, May 31 2017 8:57 PM

Momenteel heb ik er 3 staan, nu weer met nieuw foam en herstelde printbanen, wat een vieze troep is dat geworden, dat foam, je hele huis zit meteen onder die troep!

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
3,142 Posts
Founder

Het is inderdaad zeer vervelend spul als het bijvoorbeeld op de vloer valt en je loopt er vervolgens overheen. 

De ergste zijn waar een feestje aan vooraf zijn gegaan. Alsof er een orkaan met het kleine foam-gruis doorheen gegaan is door de hele buis met alle delen.

Een aparte werkbank met een stappenplan beperkt dat klonten foam uitgesmeerd worden over de printen. 

De printbanen zijn het snelst op te sporen. Maar de diversiteit van ingevreten componenten kunnen tijdrovend zijn als het niet de standaardcomponenten zijn. 

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
3,142 Posts
Founder

Azdin:

Hallo beobuddy

heb ook een set beolab 8000 die rotte foam hebben binnenin .

hoe kom ik in cotakt met je ?

Heb deze post niet gezien.

Je kan mij altijd pm-en via "stuur email" ergens op mijn persoon.

Anders kun je ook wel op mp vinden.

Page 2 of 2 (25 items) < Previous 1 2 | RSS